CBT1….(mellemtid)

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER CBT1….(mellemtid)

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 541 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Hejsa allesammen

Jeg vil starte med at sende den største respekt til Tom Victor & Arne Danielsen, den her er SVÆR!!!!

Tror ikke jeg får et superskud af den herinde i Kbh, men man skal jo prøve

6x20min, Baader Ha, Qcam2pro, Takahashi FSQ-85, SW HEQ5pro, Qcam5

Presset næsten til ukendelighed…

For at få bare noget der ligner et ok billede tror jeg at jeg skal have 12+ timer (mere) bare med Ha filteret

Mvh og tak for at i kiggede forbi

JacobJacobb2008-11-19 00:44:34

tomvictor
      Deltager
        • Giant

Hei Jacob, morsomt at du også prøver deg på denne siden den er en skikkelig utfordring. Du har klart å få frem mye detaljer til tross for relativ kort eksponering, men det bliver da også mye støy siden det må presses mye for at objektet skal vises. Det er nettop derfor vi måtte ha såpass med tid for å redusere støyen og nedbrytning av detaljer ved bla. DDP og annen bildebehandling. Hvis du syntes du fikk lite signal i Ha så bare prøv deg på RBG å se hvor skuffet du blir 🙂

Du vill nok finne godt med signal i OIII især på den østre vegg. Jeg vil tro den kan bli pen med kun narrowband filter.

Fornax Ligthtrack II
        Tokina AT-X 300mm f 2.8
        Canon 600D Baader

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Ikke mange stjerner du har med, på tide med et nyt kamera Cool

Og imponerende guide igen..

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Jacob – Det er da bare en optisk fejl du fremviser der Wink

jacobb
              • Nova

Hejsa drenge

Ja jeg må nok købe mig et ordentligt teleskop og et kamera der rykker…

Nej spøj til side, jeg er MEGET tilfreds med min lille Baby-Q og Qcam2pro.

Tommy, jeg er selv lidt overrasket over hvor godt det går med den SW HEQ5pro montering, jeg havde aldrig troet at subs på 30min (har lavet et par stykker) var muligt med en montering til den pris.

Mvh

JacobJacobb2008-11-19 22:02:59

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Hvorfor ikke det? Der er jo nogle der laver 30min med en LXD’er..

Jacob jeg kan godt forstå du er glad, for begge dele. Qcam2Pro der skulle man kunne styre temp, og derved genbruge darks. HVordan virker det styndtes du?

jacobb
                  • Nova

Hejsa Michael

Det med darks er ikke min stærke side endnu.

Ja Qcam2pro’eren har en god temp kontrol så det burde være nemt at genbruge darks.

Hvad er din erfaring med darks Michael?

Mvh

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

At de ikke skal skiftes særligt tit… Mine -35 skal lige laves om, da min masterfil er gået i stykker. Derfor er mine seneste billeder med storte huller på, men da de -35 jeg har er fra da jeg fik kameraet, betyder det at jeg har brugt de samme -35 i 2år og skal nu til at lave nogle nye.

Resten er så også ved at blive skiftet, da jeg tager dem indedørs for tiden. Og da det bliver ved med at være +8-10 stykker udenfor kan jeg ikke komme langt nok ned i temp i mit serverrum hvor jeg laver dem. Så lige nu er jeg ved at lave nye -30 der! Men der er nu ikke rigtigt forskel på dem også den gamle masterframe. Ville ikke undvære darks, lige meget hvilket kamera jeg brugte.
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'CBT1….(mellemtid)' er lukket for nye svar.