Carson HookUpz 2.0

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Carson HookUpz 2.0

• Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 6 år, 12 måneder siden af steenkh. This post has been viewed 251 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

steenkh
    Deltager
      • Planet

Jeg kunne godt tænke mig at købe en smartphone adapter af typen Carson HookUpz 2.0. Det der tiltaler mig i forhold til andre modeller jeg har set, er at man kan manøvrere smarphonen over okularet ved hjælp af stilleskruer, hvor de andre er af typen løsne-stramme-skruer.

Den er også hurtig at tage af og på, da den benytter en klem-mekanisme. Men det er dette der gør mig lidt nervøs, fordi hvis klemmen ikke klemmer fast nok, så kan jeg forestille mig at adapteren glider ned.

Er der nogen der har erfaring med denne adapter?

steenkh
      Deltager
        • Planet

Nu har jeg selv lidt erfaring med Carson HookUpz smartphone adapteren, og jeg kan kun sige at jeg er meget begejstret. Det er nemt at sætte min iPhone i den og med et snuptag sidder den på okularet. Billederne er blevet OK men ikke superskarpe, hvilket nok mest skyldes at jeg glemte at sætte iPhonen på selvudløser.

Min oprindelige nervøsitet for om tyngdekraften ville få smartphonen til at hænge nedad, var velbegrundet, men af en anden grund end jeg havde regnet med, for flere af mine okularer har en ekstra finindstilling, så den del af okularet som adapteren sidder på, drejer. Det ville give det samme problem på alle typer adaptere.

Et af mine okularer er meget stort, så det er kun med nød og næppe at adapteren kan sidde på det, men det lykkedes, og billederne er blevet fine.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'Carson HookUpz 2.0' er lukket for nye svar.