Canon M10 – nogen som har prøvet det?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Canon M10 – nogen som har prøvet det?

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af henrik. This post has been viewed 516 timesschneider. This post has been viewed 516 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

Er der nogen som har erfaring med CANON EOS M10?
      18Mpix er nok en del overkill, men hvordan med følsomheden?

Jeg fandt denne link som jo en en god start til “filter skift” Embarrassed
      http://www.scotttorborg.com/canon-eos-m-teardown

xplode
      Deltager
        • Nova

Det mangler dessverre mulighet for USB kontroll gjennom vanlig programvare så det er lite brukt til astrofoto.

Såvidt jeg vet har ingen av M kameraene USB kontroll, men kansje det nye M5 har det? Det er nylig lansert.Xplode2016-09-22 12:23:02

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

Takker for svar Ole

Så vidt jeg forstår på Canon’s hjemmeside virker EOS-Utility både via USB-kable og via Wifi for Canon EOS M10, eller tager jeg fejl?

xplode
          Deltager
            • Nova

Jeg ser att det står att M3 og M10 skal fungerer med EOS Utility, men jeg vil tippe det er begrensninger på hva det kan brukes til.

Det er ingen tredjeparts software som større kameraene og det å legge inn støtte for nyere kameraer er veldig lett bare det ligger full støtte i Canon sin SDK.

Jeg ville nok gjort mer research og evt prøvd ut kameret før det kjøpes inn.

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Xplode wrote: Jeg ser att det står att M3 og M10 skal fungerer med EOS Utility, men jeg vil tippe det er begrensninger på hva det kan brukes til.

Det er ingen tredjeparts software som større kameraene og det å legge inn støtte for nyere kameraer er veldig lett bare det ligger full støtte i Canon sin SDK.

Jeg ville nok gjort mer research og evt prøvd ut kameret før det kjøpes inn.

Du har ret Ole, jeg har netop talt med Canon, som fortæller ganske meget (dejligt) men de fortæller bla. at remote shooting IKKE findes på M10 – så nu er den hest begravet Shocked

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Canon M10 – nogen som har prøvet det?' er lukket for nye svar.