Canon EOS 5D mark ll

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Canon EOS 5D mark ll

• Dette emne har 15 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af joergen. This post has been viewed 344 timesk. This post has been viewed 344 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

joergen.k
    Deltager
      • Nova

et lille review af dette lækre kamera:http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5Dmarkii/

mikkellund
        • Giant

Der skal vist lidt mere end en SP opsparing til før den er hjemme. 16K er godt nok en slat.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

ja billig er den ikke endnu men i uk ligger den til 14100.kr

rigo
          Deltager
            • Super Nova

jeg tror man skal vente til at de kan 60fps, 30 er for lidt til god fammilie video. Næste gen. 1½-2år så vil jeg også have ny cam

bobo
              • Giant

60fps?? Den europæiske standart er 25fps i 1080p. De 30 er pga at de kører NTSC i USA.

Så jeg tror du har rigeligt, med mindre du skal filme noget der kan vises i super slowmotion. Smile

rigo.er.i.obs
                • Asteroid

Jeg har et videocam der kan køre 1080 60fps, men ved 30 kan man eks. se bølger ude ved havet vises lidt sjovt, og eks. når en bil køre kan også vises lidt “HAKet”. 60 er et must hvis det skal være lige som at se alm. TV

bobo
                  • Giant

Hmm, sådan et tv har jeg oss haft engangWink Det lyder altså underligt, det burde ikke hakke.

rigo.er.i.obs
                    • Asteroid

60 skal der til for at det er god video. 30 ser dumt ud hvis der nogen der cykler/løber osv.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Øjet kan vist kun opfatte ca 25 billeder i sek, i så tilfælde må det være hardwaren der ikke kan følge med, TV kører vist også med ca 25 billeder i sek. Opdaterings raten er meget større, men det er jo noget andet.

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Ja det må være noget med hardware. Spillefilm kører med 24 billeder og DVD med 25 eller 30 billeder. I de gamle smalfilm dage sagde man at alt over 18 billeder kan man ikke se.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Opdaterings raten skal ligge over 50, ellers er det skod. 100 er rigtig fint. De fleste “billige” video recorer ligger på 30, og de gode har 60. En 30er er alt for træls at kik på. Mobiltlf video har ofte 30, og det er ikke lige frem cool at kik på

jesper
                          Deltager
                            • Neutron star

Men som Tommy siger er opdatering og framerate (billeder pr. sekund) to forskellige ting.

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Det er rigtig Jesper… Dog når man vælger i video opsætning på cam er det opløsning og fps man stiller på. eks. på min: 1080p 60fps kan også vælge 1080p 30fps eller 720p 60fps eller 640 60fps osv osv. Mit cam køre bedst i alm. HD, altså 720p 60fps, giver det bedste, også ved rystelser, og noget der bevæger sig “hurtige”

rigo
                              Deltager
                                • Super Nova

hov! min kan ikke 1080p 60fps det kan kun de nyeste på markedet, men den kan 1080p 30fps, men jeg vil helle vælge 720p og så med 60fps. Det er nemlige meget beder med 60fps end 30fps, især til ting der bevæger sig. Men anyway så er det 100gange beder end VHS m.m. videos. Bare det at videoen loader på et lille ramkort er kanon, og man kan have over 1½ timer på 8gb kort

jesper
                                Deltager
                                  • Neutron star

http://www.rigorigo.dk wrote: Men anyway så er det 100gange beder end VHS m.m. videos.

Yep jeg glæder mig i hvert fald til at få mit 5D mkII – hvis ellers Canon snart får taget sig sammen til at levere det Ouch.
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Canon EOS 5D mark ll' er lukket for nye svar.