Canon eos 550d + etx80?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Canon eos 550d + etx80?

• Dette emne har 21 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 11 måneder siden af landbo. This post has been viewed 205 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

xplode
    Deltager
      • Nova

Sannsynligvis må du fokusere på noe som er lenger unna for å nå fokus uten barlow.

Kansje du kan legge ut bilder av akkurat hva det er du har av adaptere og utstyr?

landbo
      Deltager
        • Nova

Yes sir, uden okular. Nu kender jeg ikke din okular-foto-holder eller hvad den hedder, men det er ikke umuligt du kan skrue spidsen af og “smide” den i din T2 ring til kameraet.

Hvis du bruger hele hylsterets længde kan du garenteret ikke finde focus, men med spidsen alene burde det snilt kunne lade sig gøre.

landbo
        Deltager
          • Nova

I øvrigt, fik du “skudt” noget i går aftes ???

rener
            • Planet

Landbo wrote: I øvrigt, fik du “skudt” noget i går aftes ???

jeg sad faktiskt lige og hev billeder ind i computeren LOL nu savner jeg bare et eller andet stacking program til alle de måne billeder, som jeg kan se folk bruger for at få det bedste billede ud af en serie?
            MEN, min PRIDE and JOY er nu min jupiter, 48 billeder på at justere lukketid og ISO og jeg fik et hvor planeten var rigtig flot (af første forsøg at være) og et hvor dens måner er meget tydelige, dog fik jupiter for meget lys-tid så den er tværet ud, men det skal nok komme, nu jeg har fattet hvordan 😀
            bedøm selv 🙂
            (større og bedre kvallitet kan du se: https://www.flickr.com/photos/120639015@N07/sets/72157642725414475/ )

og her månerne:

og de bedste jeg kunne få af månen her ved 5 tiden i morges:

Rener2014-03-22 10:12:22

landbo
            Deltager
              • Nova

Der kom da noget på filmen, tillykke.

Jamen, kan varmt anbefale både Registax, AviStack2 og AutoStakkert, også kaldet AS!2. De er alle Windows programmer. Prøv og Google dig frem til deres Downloadsteder og prøv hvad der passer dig bedst. Normalt optager man dog planeter som en AVI film af ukomprimerede billeder. Mener at kunne erindre at alle tre også kan tage “løse” billeder i flere formater.

Ja, du skal nok have skruet lidt ned for lukkertiden på din Jupiter.

rener
                • Planet

hm prøver lige og se om ikke de osse har lavet en mac version, men tak for sparket i den rigtige retning mht de fotos 😀

landbo
                Deltager
                  • Nova

Rener wrote: hm prøver lige og se om ikke de osse har lavet en mac version, men tak for sparket i den rigtige retning mht de fotos 😀

Åh åh! Der er jeg vist lidt (meget) på herrens mark.

Der er ikke andet at gøre, end og spørge din gode ven Google om stackningsmuglighederne. Landbo2014-03-22 10:35:47

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Canon eos 550d + etx80?' er lukket for nye svar.