Canon ef-s 24mm f/2.8

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Canon ef-s 24mm f/2.8

• Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 1 måned siden af Rudi. This post has been viewed 99 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Kender nogen her på forum dette objektiv til astro foto?

Min kit linse, 18-55mm er kaput (autofokus virker ikke), så jeg skal have skaffet en afløser.

Jeg har i forvejen disse mit sortiment:

1) Canon ef-s 55-250mm f/4-5.6 IS

2) Canon ef 50mm f/1.8

3) Samyang 8mm f/3.5

4) Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM

5) Canon ef-s 18-55mm f3.5-5.6 IS II (defekt autofokus)

Jeg har brugt 2) og 3) til astro foto, og 3) er et helt fantastisk astro foto objektiv.

Så jeg leder efter noget der kan erstatte 5) i det daglige og samtidig bruges til widefield astro.

Og så koster Canon ef-s 24mm f/2.8 jo ikke mere end 1300,-

/Rudi B. Rasmussen

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Kender ikke linsen, men DP Review plejer at give nogle seriøst gode produktanmeldelser >>

http://www.dpreview.com/products/canon/lenses/canon_24_2p8_stm

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Sorry, jeg troede faktisk at det var et review af linsen.
          Men jeg ser nu, at det bare er en flad produktbeskrivelse.

Det er deres revies, der normalt er super gode.

Jeg var lige for hurtig der…

Anonym
            • Nova

Jeg har 40mm’eren. Den er god til alm foto, har aldrig prøvet dem til Astro. Skarpheden er rigtig god, autofocus er dog knap så hurtig som på kit linsen. Og så er den super kompakt!madsen2015-12-29 15:10:15

thomas.rehling
            Deltager
              • Planet

Hvis du var meget glad for 18-55m’eren, så plejer der at være en del til salg af dem på dba, i prislejet 450 til 700kr. Jeg har lige solgt min. Men generelt får man mere kvalitet for pengene når man køber primes, frem for zoom. Dog er netop kit objektivet 18-55 faktisk virkelig god i forhold til prisen, når man læser anmeldelserne. Jeg har selv tænkt på at købe samme objektiv, da jeg har et 1,6 cropped, og gerne vil tæt på de gyldne 35m. Ken Rockwell ( http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/24mm-f28-stm.htm ) plejer at være ganske grundig i sine anmeldelser.

Allers har både sigma og canon lavet gode 20mm hhv 1.8 og 2.8, så de slipper en del lys ind.

denjnie
              Deltager
                • Planet

Jeg har en Sigma 35mm, F1.4 ART, primelinse, som jeg er meget tilfreds med. Jeg vil dog gerne erstatte den med den tilsvarende 24 mm, som er kommet efterfølgend. Så hvis nogen vil give et godt bud herpå, vil jeg overveje det. Nypris 5000+.

Jeg har også en Sigma 10-20, F 3,5. som jeg sjældent bruger, efter at være gået over til Full Frame. Denne kan erhverves til 2500,-

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Tak for svarene.

Jeg tror sgi jeg køber den, I skal nok høre og se nærmere senere

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
                  Deltager
                    • Super Giant

HVis du ellers kan finde ud af at finde den til en god pris på nettet, kan du sikkert skyde den af igen uden alt for stort tab hvis den viser sig ikke at være det rigtige.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Den lokale Click butik vil sælge den til 1300,-

Så hellere støtte en lokal butik end en tilfældig webshop

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
                      Deltager
                        • Neutron star

Så er linsen ankommet. For at beskytte glasset har jeg sat et gammelt Ø52mm UV filter i som jeg havde liggende fra de go’e gamle analog dage. Altså et UV-filter og ikke bare et neutralt glas filter. Er det en dårlig ide til astro-foto?rudibr2016-01-29 12:21:49

/Rudi B. Rasmussen

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Canon ef-s 24mm f/2.8' er lukket for nye svar.