Canon Camera

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Canon Camera

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af tommyf. This post has been viewed 30 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

autoole
    Deltager
      • Planet

Hej.

Kan andetsted læse mellem linierne at Canon 1100D ikke er det mest optimale camera (i den billige ende).

Nu er det jo sådan at jo LAVERE nummer på cameraet (Cannon)jo bedre camera.

Ment at f.eks. 60D er bedre end 600D, osv.

Kunne godt tænke mig at købe et god brugt 60 eller 70D, men hvad siger fagkundskaben til dette, er det noget der duer, evt. moddet. ???

Har på nuværende et 7D, men et problem med hovedprintet gør at jeg skal have CF kortet ud og læse billeder ud i en kortlæser (Kameraet kan ikke snakke sammen med en pc)

Ved godt at hverken 600D 70D eller 60D for den sag skyld hamler op med et proff. astrocamera til 10K.

henrik.schneider
      Deltager
        • Nova

Hej Ole

1100d er for mange et rigtigt godt kamera og nemt at modificerer.
        1100d har dejligt store støjsvage pixels også derfor performer det oftes ganske godt.

Nogle / flere har dog oplevet at den kommer svage skygger under meget overbelyste stjerner, jeg regner med det er det du hentyder til.

Vi er ikke rigtigt nået i mål med årsagen eller evt. afhjælpning af problemet.
        Men flere løser problemet HVIS det opstår i efterfølgende billedbehandling.

Jeg vil fortsat anbefale 1100d også fordi prisen er lav, og dermed er skaden ikke så stor hvis det skulle få regn, eller noget går galt ifbm. modificering.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Nu husk at når man er den den pris ende betyder det ski nok ikke så meget med støjen i forhold til andre ting ved astro foto, guide, skæv lysgang oma,,, jeg har skaffet et 1000d til 900-, det er ski ikke så ringe til prisen, vil gå efter et bedre en dag, men så bliver det et dissideret astro kølet kamera, skal vi have støjfrie rå billeder er vi alligevel i en anden pris klasse, bare en tanke, der er jo 1200 bananer forskel mellem et 1000/1100.
          Men Henrik har ret i forskellen, bare er det de 1200 værd..Cool

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Canon Camera' er lukket for nye svar.