Bylys

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Bylys

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 4 måneder siden af Finn. This post has been viewed 58 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle

Var det ikke en Tom ?? et og andet der har lavet en hjemmeside på Loland Falster eller deromkring vedr. Bylys og de medfølgende sener der var med det ???

Jeg leder og leder men kan faktisk ikke finde noget håber i vil hjælpe mig.

mvh Finn

viggo.t
      Deltager
        • Super Giant

Mon det skulle være Tom Axelsen?

mvh Viggo.

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Hej Vigo

Ja du har nok ret men jeg kan ikke rigtig finde noget, der var vis noget med at han havde fået Komunen med på et og andet dernede på Falster men husker ikke rigtig hvordan.

Jeg søger nok forkert her på Forummet ??

mvh Finn

landbo
          Deltager
            • Nova

Link.

EDIT: PS. Du kan også Google “lysforurening møn” uden anførselstegnene. Landbo2015-10-22 23:38:28

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Tak Leif

Det er det jeg ledte efter, og hvis Tom A evt.kunne kommer med ydereligere informationer vil jeg være glad.

Skal så også lige spørge om det må bruges offentligt i andre kredse end på Møn ??????

mvh Finn

tom.a
              Deltager
                • Super Giant

Det må være mig du efterspørger

Materiale omkring lysforurening og Dark Sky Møn og Nyord finder du følgende steder:

http://www.darksky-moen.dk

grib-stjernerne.dk under menupunktet Dark Sky Møn og Nyord

Og så er der facebookgruppen Dark Sky Møn.

Her er tråden i A-F hvor jeg en gang imellem har informeret om hvad vi render og laver på Møn, her har jeg typisk linket til nogle af de andre websider.

Tråd A-F

Fælles for materialet de tre steder er, at andre gerne må download det og anvende det i deres arbejde med at oplyse om og begrænse lysforureningen.

Tages der dele ud af dokumenterne, så sammenhængen med Dark Sky Møn og Nyord ikke er åbenlys, så husk kildehenvisning.

Tom A2015-10-23 09:19:32

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
                Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Selvfølgelig er det da dig jeg leder efter Tom. Det er min søning på Forummet og andre steder der halter noget bag efter,

Tusind tak for linkene og jeg skal nok passe på matrialet og henvise til dig.

mvh Finn

mvbh Finn

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Bylys' er lukket for nye svar.