Byggeprojekt med betongaffel

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Byggeprojekt med betongaffel

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 3 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 201 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Jeg er lige blevet opmærksom på dette interessante byggeprojekt på nabokanalen 2Astro:

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

bjoerk.jensen.nova
      Deltager
        • Giant

Hej Torben.

Det var sådan et projekt jeg havde engang for mange år siden.

Men det var mens jeg boede hjemme hos mine forældre endnu i en 1. sals lejlighed i det sydlige Viby ved Århus

Så kom tiden hvor jeg lavede støbekassen til gaflen, som skule holde den 12″ f5,25 newton som jeg samlede sammen der i midten af 80’erne.

Den blev siden monteret på en kraftig tysk opstilling, som brødrene Just fra Skrydstrup svejsede sammen til mig. Det betød at det hele blev en del mere transportabelt. Nødvendigt på 1. sal.

Det ser ellers godt ud med de beton-gafler. Ordet lyder mindre positivt end det er i virkeligheden. Der findes jo også beton-kupler

Clear Sky’s

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Hej Bjørk

Ja, nu du nævner det, så kan jeg godt huske noget om projektet

Jeg husker ikke, hvor langt du egentlig kom med det. Har du ikke nogen billeder af det?

Der var jo Kim Lang som støbte en betonkuppel nede i Vejle for mange år siden.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Byggeprojekt med betongaffel' er lukket for nye svar.