Buck's PRECISION Gears

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Buck's PRECISION Gears

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 148 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

Jeg har i et stykke tid kigget lidt på Buck’s
      PRECISION
      Gears fra
      http://www.petersonengineering.com

Man udskifter plastic gearet i RA og DEC drevet i sin Meade SCT til alu gear, for at minimere backlash og gøre dem mere nøjagtige.
      Men efter at have studeret andres udtalelser på cloudynights foraet, så er jeg blevet i tvivl om hvor godt gearet er. Det påståes at gearhjulene ikke er helt runde, og delene ikke passer perfekt.

Er der nogen der har noget erfaring med dem, der passer til en Meade SCT 14″ eller andre.

Mejer
      Mejer2009-07-29 09:19:26

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Jeg har prøvet dem til 8″, og de var i messing.

Det var nu rigtigt godt på min, men hvis de er skiftet til alu er jeg ikke sikker på de er bedre…. Men det bragte min PE voldsomt ned.

mejer
        Deltager
          • Super Nova

Mej MS

Tror også disse er af messing nu du siger det. Men de er voldsomt dyre, og hvis ikke de har den vilde effekt, er det jo lidt spild af penge.

Der var en der var utilfreds med kvaliteten af tandhjulene. Men han kan jo også have været uheldig og fået en mandags model.

Mejer

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Igen det kommer jo også an på hvad du vil op nå med dem?

Min PE var meget vild og voldsom, og så vidt jeg kunne finde ud af kom 99% af det vilde fra de gear jeg havde på (plastik).

Så bestilte jeg en gang Bucks Gears, og endte med en PE der faktisk kunne måles.
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Buck's PRECISION Gears' er lukket for nye svar.