Bubblen sprængtes

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Bubblen sprængtes

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 928 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

I hvertfald min Smile tog til kroppedal i torsdag for at finde fejlen på min tracking fra weekenden før hvor grafen lignede noget fra et jordskælv, det viste sig at jeg glemte at balancerer tubus og det kunne ses…

Men Kroppedal blev stedet da det er arbejdsdags, månen var oppe og bublen stod ind over KBH…

Så jeg prøvede alligevel trods alt, men det blev ikke godt, trackingen er lidt urolig mest på DEC og meget lidt på Ra, men klart bedre end den sidste aften…

Fik alignet goto bublen, tabte autostaren som ramte noget metal, autostaren var DØD og monteringen kørte guide mod X punkt,,,, slukkede og tænte igen og den var klar igenClap tilbage til bublen, aktiver tracking, guide igang og så derudaf, de tynde skyer kom i aflange ‘pølser’ Angry men vejret var nu ellers dejligt…LOL

Men da jeg ikke har NB filter til alt tog jeg istedet Lrgb, så der er mgen støj med, nåede ikke at lave kalibrerings frames da klokken nåede de 23:30….

Så jeg måtte streche lidt meget for at få noget med….

Små 6x500sek Ha og RGB ca 10×90 sek

jacobb
        • Nova

Ski…. godt Tommy!

Selvom der er lidt guidefejl så er du ikke langt fra nu

Og det er det perfekte tidspunkt det begynder at funke her lige mens det stadig bliver længere og længere nætter.

Mvh

Jacob

petrus
          • Main Sequence

Hej Tommy

godt kæmpet,prøv at tjekke i feks Cartes du Ciel hvor polen er i forhold til nordstjernen på given tidspunkt,hvis du bruger phd guid.skal den køre nord-syd—vest øst når den calib..,så er den ok.

Vh Peder

petrus2008-10-11 22:07:03

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Rent faktisk udskriver EQ6 jo hvor man skal stille sin aksel, er dog ikke klar over hvordan

de små settingscirkler skal sættes op først, men eller skulle det bare være at sætte dem

efter de oplysninger.

petrus
              • Main Sequence

OK Tommy EQ6 den bære fint min 8ommBig%20smile,cirkler hmmmmm

,det var da godt autostaren overlevede

petrus2008-10-12 09:04:04

henrik
              Deltager
                • Nova

Hej Tommy

Fantastisk godt billede til trods for deb lille guidefejl.

Stjernerne virker dog en smule udbrændte, men det ved jeg ikke om mest skyldes min LCD skærm…?

Det er boblende godt! :O)

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Takker, billedet er strukket lidt meget, for guide drillede, tror ikke
                  det er manglende polar aligment eller water, selv om de ikke er
                  perfekt. Jeg har før guidet med flotte stjerner med eks

WOen, så jeg tror der er flex et eller andet sted i systemet, skal have
                  skiftet fokuser med en MS har til første forsøg, derefter skal jeg have
                  en bedre balance i systemet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Bubblen sprængtes' er lukket for nye svar.