BRESSER POLLUX 150/1400MM astro photo?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? BRESSER POLLUX 150/1400MM astro photo?

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 9 måneder siden af jonas. This post has been viewed 32 timesc. This post has been viewed 32 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

rener
      • Planet

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en pollux 150mm istedet for min etx80 for lidt større planet fotos, jeg har hidtil brugt mit EOS 550D men har efterhånden opgivet at få ordentlige seeings af mars og saturn, og billeder af dem føler jeg lidt er et spil i lotteriet om de lykkedes, de er meget små.
      men vil den 150mm kunne bruges? læste på et udenlandsk forum at man skulle “avoid it like the plague” ?

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Hold dig fra den!!!!! Det er BRAS!

Køb hellere sådan én her:

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p5536_GSO-6–F-5-Newton-Teleskop-auf-Skywatcher-EQ3-Montierung.html

Den er meget bedre og kan uden problemer udbygges med GOTO til foto, m.m. Den er kun en smule dyrere, men mange gange bedre.

Thomas, Bornholm

bjoerk.jensen.nova
        Deltager
          • Giant

Yeps. Her må jeg give Thomas ret.

GSO 5″ F5 Newton bliver du tilfreds med i længden.

Jeg har selv en 6″ f5. Og det er en størrelse teleskop hvor du sagtens kan lave Deep-sky samt lidt planetfoto.

Husk dog, at nogle af planeterne kræver meget høj forstørrelse før der bliver gode fine og skarpe detaljer at se på dem. Disse forstørrelser er nok en udfordring selv for en 5 eller en 6″ newton

Clear Sky’s

rener
            • Planet

okay super, takker for svarene. jeg vil prøve at tjekke den. er de der tyske sider ok at bestille online fra?

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Ja, du kan trygt handle fra TS’s hjemmeside. Super god service.

Thomas, Bornholm

mikael_joe
              Deltager
                • Super Nova

Har selv super gode erfaringer med TS. Er du i tvivl om nogle af deres produkter, så spørg dem. De er venlige og har altid fået hurtigt svar tilbage.

jonas.c
                Deltager
                  • Super Giant

Samma här! Snabbt och helt korrekt. Du får t.o.m. godis i paketet!Smile
                  /Jonas

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'BRESSER POLLUX 150/1400MM astro photo?' er lukket for nye svar.