both axes no respond

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? both axes no respond

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 6 måneder siden af vistoftnielsen. This post has been viewed 551 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

vistoftnielsen
      • Asteroid

Hej forum

Jeg har for nyligt købt et teleskop brugt, med goto, og det virkede fint da jeg lige testede det ved hjemkomst, men da jeg nogle dage efter, da der var klar himmel skulle afprøve det, ville den overhovedet ikke køre, kommer kun med beskeden both axes no respond i håndkontrollens display, jeg har efterfølgende talt med sælger, som ikke før har stødt på problemet, jeg har også prøvet at opdatere/ genindlæse softwaren i håndkontrollen, men uden resultat, jeg har også talt med kikkert og teleskop huset i Ålborg, men da teleskopet oprindelig er købt i 2012, er den jo ikke længere dækket af garanti (det er oprindeligt ikke købt hos kikkert og teleskop huset), jeg er derfor gået hen og blevet lidt presset over situationen og vil prøve her igennem om nogen ved hvor man kan få checket teleskopet, altså en fejlfinding og rep af denne, da jeg ikke lige kan finde en der udfører den service.

Teleskopet er et skywatcher 10″ dobsonian synscan ( se foto)

nahilas
      Deltager
        • Giant

Hejsa,

Har du prøvet at downgrade til Firmware 3.36 per denne tråd? https://www.cloudynights.com/topic/492768-synscan-v-337/page-2

Ved ikke om det er samme problem, men det er et forsøg værd.

De siger også du bare burde kunne trykke “Enter” på håndkontrollen når beskeden kommer op, så hvis det ikke virker for dig er din håndkontrol måske defekt. Hvis det er tilfældigt kan du, afhængigt af din montering, få nogle 3. parts ting til at styre din montering fra computeren.Nahilas2017-08-08 12:43:00

vistoftnielsen
          • Asteroid

hej

tak for svar, jeg vil prøve at downgrade den via dit link, jeg har prøvet at granske nettet for løsninger, og har prøvet at trykke enter, men motorene reagere ikke, så der er ingen kommunikation mellem håndkontrol og motorene selvom man fjerner fejlmeddelesen ved at trykke enter på håndkontrollen, det bedste ville måske være hvis nogen havde sådan en hånkontrol og kunne komme forbi, så man kunne teste om det er der fejlen er

chris_h
          Deltager
            • Super Nova

Jeg hadde nøyaktig samme problem med min NexStar håndkontroll (Error 16, 17), og da var det en ny kontroll som måtte til Ouch

jens.jacobsen
            Deltager
              • Neutron star

Hejsa.

Jeg ser det af og til, hvis jeg bruger et for dårligt PDS kabel mellem opstilling og håndkontrol. Håndkontrollen booter, men giver samme meddelelse som du ser.

Hvis det er en V4 håndkontrol kan du evt prøve et godt 2-3 meters PDS kabel.

mvh
              Jens

vistoftnielsen
                • Asteroid

tak for de gode råd, men må nok ty til at prøve en ny håndkontrol og se om det ikke løser det

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'both axes no respond' er lukket for nye svar.