Bog/artikel om EQMOD

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Bog/artikel om EQMOD

• Dette emne har 34 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 1 måned siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 506 times
Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

hvis jeg stikker den i samme USB hul, så er det den samme com port hvertgang på min win7 her. og den går end da igemmen en usb hub

mr.mox
        • Nova

Rigo. Det kan jo være du har nogen med serienummer… Prøv at tage to og stik dem i og installer dem. Prøv så at tage dem begge ud og byt om på dem, så de bytter usb-port.

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Der skiftes com port hvis den ikke kommer i samme usb port, men så længe det er samme port på Laptop, så bibeholder den com4 i mit tilfælde, også dagen efter, men slukket computer m.m. så det husker noget…

mr.mox
            • Nova

Ja netop. Windows husker at en USB-COM sad i en bestemt USB-port, men hvis du flytter den til en anden port, så får den nyt nummer. Det er netop det, som dem med serienummer ikke gør. Der kan du skille det hele ad og samle det på en ny måde – den samme USB-COM får samme COM-portnummer hver gang – uanset hvor den er plugget i. Det er ret praktisk, hvis man transporterer sin opstilling

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

MHansen wrote:
              Du skal linke til dette.Og det er jo stadig ikke den endelige udgave.
              http://astrophysics.homepage.dk/Bog/eqmod_bog.pdf
              Jeg sørger naturligvis for at annoncere den endelige udgave.

Kan jeg osse linke til den i vår ressurstråd her på forumet? Eller du kan skrive en besked om denne guiden der selv, hvis du vil.

Mvh,
              Bjørn

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
            • Emnet 'Bog/artikel om EQMOD' er lukket for nye svar.