Boble nær ngc6820/6823 nyt spørgsmål

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Boble nær ngc6820/6823 nyt spørgsmål

• Dette emne har 395 svar og 19 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 5 måneder siden af nightsky. This post has been viewed 23039 times
Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 396 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Der er boblen da fint synlig

Øhhh grantræer… Hvordan? Forhåbentlig ikke i monteringen…

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Løsningen på grantræsproblemet:

+

Thomas, Bornholm

jacobb
          • Nova

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Jeg har både motorsav og certifikat til det, hvis der er nogen, der har grantræsproblemer…

Thomas, Bornholm

Mogens.Bildsøe
            Deltager
              • Nova

MStauning wrote: Ikke helt godt, den laver noget hopperi… Har dog fundet fejlen, den hedder grantræer.

Så du må nøjes med 10min subs.

FITs kommer…

Er der ikke et tilsvarende signal omkring den kraftige stjerne “nord” for Tyc 2139-1802 på Michaels seneste Halfa frame?

Hilsen Mogens B.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Grantræerne står lige øst for mig, og er faktisk mine ! Men da det jo er meningen at jeg skal bygge noget væk fra dem, så ender de med kun at drille for ting der står længere nede en 10¤. Lige nu er de kun et problem et par grader før fårehuset !!!

Så hvis der lige er en der har en nem løsning på mit “hul-problem”, nemlig at jeg skal have fjernet ca 1x1x1 meter jord, så skal de være meget velkommene her

Spøg til side, så har jeg selv meget svært ved at se den bobbel… Er der ikke en der lige kan gøre noget ved de data, så selv jeg kan se den…?

Takker Thomas – men det giver så et nyt problem! Konefaktoren er ikke så stor ved at nedlægge de granner.

astrojensen
                Deltager
                  • Neutron star

Det med hullet kan jeg nemt klare med en spade, hvis der ikke er klipper i undergrunden… (Og det er der jo ikke i Danmark. Bornholm hører ikke til Danmark, iflg en liste over danske færgeforbindelser, jeg engang så på nettet, for her kunne man bestille rejser fra Danmark til Bornholm…)

Ups, det med konefaktoren tænkte jeg ikke lige på.

Thomas, Bornholm

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Det var netop det med en spade jeg ikke lige lyster 😉

Joda Bornholm er jo et selvstændigt land

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

I kunne jo også grave et dybt hul, som i kunne sætte grantræerne ned i…

@Michael: Dine stjerner er “sorte”, både når jeg åbner i PixInsight og i Nebulosity, men jeg kan fixe det ved at hive dem igennem Maxim? Fik du skudt flats?

Boblen er nu god nok, så vidt jeg kan se

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Flats må lige vente, solen kom og ødelage planen før jeg vågende igen… Faldt i søvn på sofaen, med PC’en på skødet!

nvc
                        Deltager
                          • Super Giant

FYI, et 16*5min Ha billede,

Ha stacken er her,

Forsat god Søndag.

Mvh. Niels

jacobb
                            • Nova

Hejsa

Michael, har du fundet boblen i dine billeder? Jeg kan godt se den.

Niels, super skud som altid, har du mulighed for 10-20min subs i OIII og B?

Mvh

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Næe og dog, svagt… Men ikke noget jeg jubler over, så på den igen.

Flats, kommer imorgen – mit panel vil bare ikke mere.

edbbob
                              Deltager
                                • Super Nova

Vildt billede Niels!

Nu kan der da ikke være tvivl om det er en bobel eller en refleks i kikkerten længere

@Jacob: Kan du ikke dokumentere din opdagelse, via tråden her? Den ligger jo “dato stemplet” på en server et sted.

jacobb
                                  • Nova

Hej edbbob

Jo man kunne godt bruge tråden her som en slags dokumentation mht tidspunkt men slås lidt med manglende svar fra eksperterne som jo gerne skulle tage et kig på de data vi nu engang har

Håber at det lykkes på et tidspunkt

Indtil da så er målet at samle data, gerne dyyyyybe optagelser i OIII, B og hvis der er nogen der kan så ir/nir

Mvh

Jacob

Viser 15 indlæg - 181 til 195 (af 396 i alt)
                                • Emnet 'Boble nær ngc6820/6823 nyt spørgsmål' er lukket for nye svar.