› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Blank-Avatar
- Dette emne har 9 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 181 times
-
ForfatterIndlæg
-
20. juli 2009 kl. 13:07 #18593
bwinklerDeltager- Nova
Hej
Forleden dag forsvandt mit avatar-billed, og det blev erstattet af et “Blank-avatar”. Jeg kan ikke selv indsætte mit eget igen, selvom adressen synes rigtig, kan jeg få hjælp til det???bwinkler 2009-07-20 13:09:16 20. juli 2009 kl. 13:25 #18594
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Hei Bjarne,
Prøv å uploade avataren din som en JPEG-fil gjennom “Fil Manager” i “Kontrolpanel medlemmer”. Kanskje det går bedre enn en link til bildet på internett.
Mvh,
Bjørn20. juli 2009 kl. 17:11 #18595
bwinklerDeltager- Nova
Hej Bjørn
Det hjalp sørme, tak for du gad bruge tid på dette.Har du ellers set nogle lysende natskyer på det sidste??20. juli 2009 kl. 17:40 #18596
Bra at det ble fikset!
Det har regnet i tre dager her, så jeg har nesten ikke vært utenfor døren. I dag ser det dog mer lovende ut, så jeg skal se etter de lysende nattskyer i kveld.
Ellers gleder jeg meg til å komme videre med flyttingen, slik at jeg får pakket ut teleskopet fra den kassen på lageret …
Bjørn T. Jønsson 2009-07-20 17:45:14 Mvh,
Bjørn21. juli 2009 kl. 19:43 #18634
bwinklerDeltager- Nova
Hej Bjørn
Jeg har ikke fulgt helt med, er du flyttet fra den destination (som jeg har indsat på Google Earth)?? eller hvad?. Så må du give mig de nye koordinater, hvis du vil!. Et nyt teleskop, hvad mon det er for et, det vil jeg da gerne høre lidt om. Har du mulighed for at lave et lille observatorium i haven eller hvordan har du tænkt dig at arrangere dine observationer.Du kan se lidt af hvordan jeg har lavet det her:21. juli 2009 kl. 20:34 #18635
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Hej Bjarne, jeg står for at lave et miniobs. og er i den forbindelse interesseret i at se hvordan du ha lavet dit- men jeg kan ikke komme ind på din hjemmeside. Jeg ser godt nok indgangssiden, men ved klik på den ‘røde knap’ sker der intet. Kan du se, om det evt. er din opsætnig, som ikke fungerer?
Hilsen Mogens B.
21. juli 2009 kl. 20:50 #18636
Hei Bjarne,
Jeg flyttet fra Arendal 1. juli og de nye koordinatene står i min signatur nederst. Den er også til å klikke på, så du ser adressen.
Men vi skal kun bo her midlertidig. Min samboer har fått jobb 3,5 times biltur lenger nordover herfra (over 60 grader nord). Men nesten alt vi eier er lagret i leide lagerboder – tilsammen 65 m3 fordelt på fire boder. Deriblant mitt teleskop. Jeg får vel ikke satt det opp igjen før vi flytter igjen.
Det nye teleskopet mitt kjøpte jeg brukt i slutten av april fra Kim her på forumet. Det er en Meade LDX75 GoTo-montering med 6″ newton. Jeg er veldig fornøyd og har også kjøpt litt tilleggsutstyr til det senere, bl.a. en trådløs teleskoptjener (Meade Wireless Telescope Server) og litt annet. Nå har jeg brukt så mange penger at jeg må vente litt før jeg kjøper mer. Dessuten er det nok å lære på det utstyret jeg allerede har kjøpt.
Her vi bor nå er det en leilighet i en firemannsbolig, så “haven” er felles med de andre naboene. Da kan jeg ikke grave og støpe. Dit vi skal flytte snart har vi også leid en leilighet, men det er kun inntil vi får kjøpt et hus og DA skal jeg lage noe mer permanent i haven. Som du skjønner er det en turbultent periode akkurat nå, men jeg håper det roer seg ned om noen måneder og vi finner et hus før jul.
Ditt observatorium er jo bare supert, Bjarne! Jeg har kikket litt på bildene tidligere også, men jeg ser at du har lagt ut noen nye bilder siden jeg sist var der, bl.a. de flotte nattbildene av lysende skyer og lynnedslag. Jeg ønsker meg noe lignende som ditt observatorium. Det blir vel noe på meg også etter hvert, antagelig starter jeg med en pier i plenen ved det nye huset. Men huset må altså kjøpes først, så dette ligger et stykke frem i tid. Skulle bare ønske jeg begynte med amatørastronomi for 30 år siden, så var jeg kommet litt lengre med slikt …
Mvh,
Bjørn21. juli 2009 kl. 21:32 #18639
Mogens, prøv denne: http://www.bwinkler.dk/Gl-Forside.html
Mvh,
Bjørn21. juli 2009 kl. 21:45 #18640
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Bjørn, tak for linket. Det fungerer bare fint
Hilsen Mogens B.
3. august 2009 kl. 09:54 #19146
Bare hyggelig å kunne hjelpe, Mogens.
bwinkler wrote: […] er du flyttet fra den destination (som jeg har indsat på Google Earth)?? eller hvad?. Så må du give mig de nye koordinater, hvis du vil!
Nå har jeg flyttet enda en gang, Bjarne. Forhåpentligvis for siste gang denne sommer!
Jeg er helt skutt av all bæring av pappesker.
De nye koordinatene for Google Earth er i signaturen min.
Litt mer info finner du hvis du går i menyen t.v. under mitt navn og klikker på “Besøg medlemmets hjemmeside”.Bjørn T. Jønsson 2009-08-03 09:58:24 Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Blank-Avatar' er lukket for nye svar.