Blåmejser

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Blåmejser

• Dette emne har 53 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af Finn. This post has been viewed 762 times
Viser 9 indlæg - 46 til 54 (af 54 i alt)
  • Forfatter

dennis.torsten
      • Main Sequence

Awd…en grusom verden vi lever i !!! Tror ikke lige dén film er velegnet til at vise børnebørnene ?

Men hvem er vi til at dømme ? Naturens orden, og de stærkeste overlever, og alt dét der…!

store.bjoern
      Deltager
        • Giant

Naturen har ikke råd til at være kræsen… Meget interessant optagelse, troede ikke de “søde små pipper” kunne gribe til kaniballisme. Men, det løser flere problemer ud over ernæringstilstanden, de andre unger ville formentlig risikere deres helbred, hvis den døde unge lå og forgik imellem dem.

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Hej alle

Lige lidt nyt fra kassen, ungerne vokser og har fået fjer og øjne men der er faktisk kun fire tilbage og jeg tror der smutter en mere i løbet af de næste dage. Mon ikke de er så store nu at de flyver fra ´kassen i løbet af denne uge ??

https://www.youtube.com/watch?v=kCPNk6bvnHY&feature=youtu.be

@ Dennis, ja det er meget voldsomt det der sker i naturen og efterhånden syntes jeg også det er lidt ulækkert at følge dem. Men sådan er det og sådan skal det jo nok også være.

@ Bjørn, kanibalismen er så vidt jeg kan se ret ubredt hvad fugle angår, mine musvitter fløj fra reden i går morges 4 stk, har så tømt kassen i dag og der var to unger der var halvt spist.

mvh FinnFinn2015-06-01 14:20:05

dennis.torsten
            • Main Sequence

Hej Finn,

Det er helt ok, man skulle blot lige vænne sig til tanken, om, at sådan er dét. Et nettoresultat på 3 eller 4, er jo overskud, og de laver vel flere kuld i løbet af sommeren ?

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Jo Dennis

Syntes når man kommer tæt på er naturen ikke så lyserød som ønsket, jeg har jo fulgt dem noget tid og det er ikke det hele der er som man tror, det er meget hårdt at se på til tider.

mvh Finn

landbo
              Deltager
                • Nova

Ja der røg den smukke drøm Finn. Men naturen er nu så visligt indrettet, at intet går til spilde. Kan man ikke lide tanken, bør man nok lade være med at kigge med.

Glæd jer over dem der kom på vingerne. I næste hold bliver det formodenteligt flere grundet fødegrundlaget burde være større midt sommer.

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Hej igen

Det sidste fra Redekassen, var stået tidligt op da jeg i aftes kunne se at det var tæt på de skulle forlade redekassen og jeg havde sat et ekstra camera op ude forand kassen. Men mine gode hensigter gik i vasken da der kun var en unge tilbage da jeg stod op 🙁

https://www.youtube.com/watch?v=vW5gNxwIrNI

Tængte så at jeg kunne nå at filme den sidste unge flyve ud af kassen men da det trak ud gik jeg lige ind og hentede en kop kaffe og da jeg kom tilbage var den også smuttet 🙂

Men her en lille vidio filmet ude fra med mit nye camera hvor en af forældrene forlader redekassen.

https://www.youtube.com/watch?v=ebEudiyYjqA

Så det var så det, nu skal i nok få ro indtil næste år 🙂

@ Leif, uanset hvor hår og rå naturen er kan man ikke andet blive betaget af den.

Der kom 4 stk på vingerne ud af de 9 æg der blev lagt.

mvh FinnFinn2015-06-05 08:32:26

dennis.torsten
                    • Main Sequence

Haha…Finn…du gjorde da forsøget, og holdt brandvagt, som du lovede.

Jeg syntes det var godt og lærerigt at følge med i historien om Blåmejserne.

En god påmindelse om, at naturen gør hvad der skal til, for arternes overlevelse.

Jeg vil utvivlsomt følge med næste år, også, og denne gang med de rigtige briller på.

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Takker Dennis

Dejligt at andre også kunne få lidt ud af det foruden en selv.

Nu er der monteret et nyt sæt “Briller” i Redekassen og de er meget skarpere at se igennem 🙂

mvh Finn

Finn2015-06-06 08:51:33

Viser 9 indlæg - 46 til 54 (af 54 i alt)
                    • Emnet 'Blåmejser' er lukket for nye svar.