Blåbærgrød

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Blåbærgrød

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jeppe. This post has been viewed 1166 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

mr.mox
      • Nova

Er jeg den eneste der har problemer med de danske bogstaver? På min skærm bliver de til nogle underlige koder. Det eneste der hjælper er at skifte encoding i browseren til UTF-8. I HTML-filerne står charset encoding til iso-8859-1 (hvilket jeg også vil tro er det rigtigste)

mr.mox
        • Nova

Ja det er så ikke på alle indlæg – i det jeg lige har postet ser det rigtigt nok ud… ?

Tror ikke posts konverteres til et entydigt charset-format når det lægges i databasen?

mr.mox
          • Nova

k_holst
          Deltager
            • Nova

Det er først idag jeg har set problemet!

Måske noget der er ændret?

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

Hej,

Men jeg samme problem og det er opstået “siden sidst” jeg var på for et par dage siden.
              Jeg benytter Firefox 2.0.0.16 (dansk) og browseren tolker siderne som ISO-8859-1.

Lars Malmgren2008-09-17 14:30:27

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Hov,

det ser ud til at mine egne indlæg bliver ok hvad angår danske bogstaver…

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

æøå

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Der ser ud som om at det er indlæg og profiler der er lavet frem til igår der er problemer med.

Se eksempelvis min info om land. Der skulle stå Sjælland, men står noget ulæseligt.

IExplorer 6.0.28 SP1, Win2K

jeppe
                    Deltager
                      • Super Giant

Hej alle,

Det er ikke jeres browsere el. lign., den er gal med. Forum var sat op til UTF-8, da det jo i sin grundsubstans er et amerikansk forum. Nu er det ved at blive oversat til dansk, og så blev det nødvendigt at ændre charset til iso-8859-1.

Alle indlæg, der skrives fra nu af, vil have det rigtige charset. Men det er desværre ikke muligt at lave de allerede skrevne indlæg om. Så i de gamle indlæg vil æ, ø og å fortsat se mærkelige ud. Heldigvis er der endnu ikke skrevet så mange indlæg, så skaden er til at overse Ermm

Det er ikke muligt at køre en “search and replace” på de gamle indlæg (jeg har allerede spurgt QCode om det), så hvis de skal ændres, er der ikke andet at gøre end at redigere hver enkelt indlæg.

Til gengæld er der nu ved at komme danske tekster overalt på knapper osv. i forum Thumbs%20Up

Frank Larsen
                      Moderator
                        • Super Nova

Ok, Så hvis vi opdaterer profil indhold så kan den del også få det rigtige charset.

jeppe
                        Deltager
                          • Super Giant

Jeps, det er også nødvendigt at rette i ens profil, hvis der er æ, ø eller å i den Pinch

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Blåbærgrød' er lukket for nye svar.