Blæret setup

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 757 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Lars Malmgren
    Deltager
      • Super Nova

Det her setup sparker altså numse !
      45 kg contravægt og 16″ Meade LX200 OTA på en Gemini G41 mount !!!

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Hvem er det lige der har det der ret seriøse gear? Og hvad kan vi forvente i den kommende tid fra det? Vel ikke kun fokus på variable stjerner og exoplaneter? Hvad med nogle seriøse planet og månefotos når det er til det? Eller er det kun til noget visuelt i det der ligner et noget faldefærdigt observatorium? Smile

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Erh Lars har du fået 16″?

Anonym
            • Nova

Ser den montering ikke liiiidt lille ud til sådan en 16″ ?

Søren

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

MStauning wrote: Erh Lars har du fået 16″?

Nej, det er DESVÆRRE ikke min 16″ Cry Og jeg har i øvrigt heller ikke noget observatorie.
              Og mountet er den “gamle” G41, hvor jeg har købt den nye G42.
              Det er et billede jeg fandt på et andet forum…

Jo, det setup ER presset, men G42 er spekket til at kunne klare 22 kg i foto-setup og 40 kg i visuel setup.
              http://www.astroqcam.dk/G42.php
              Men jeg kan læse på nettet, at flere kører med en 16″ meade på mountet og den OTA vejer en krig !
              + de 5 x 9kg kontra-vægte!

Det er et rigtig fornuftigt mount. Nu mangler vi bare nogle vedholdende klart vejr, så jeg selv kan komme ud og teste mit.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Du må ikke tælle kontravægt med, den vægt der opgives er kun op toppen. Kontravægte tæller ikke.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Blæret setup' er lukket for nye svar.