› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER › blæret Fotoudstyr!!!
- Dette emne har 17 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år siden af Ola Skarpen. This post has been viewed 1339 times
-
ForfatterIndlæg
-
23. februar 2017 kl. 00:43 #157894
lindhardDeltager- Super Nova
Jeg så lige den her på nettet.
Ret blæret – hvis det hele virker
mvh
Lars23. februar 2017 kl. 00:49 #157895
astrojensenDeltager- Neutron star
Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.
Thomas, Bornholm
23. februar 2017 kl. 00:57 #157896
lindhardDeltager- Super Nova
Astrojensen wrote: Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.
Thomas, Bornholm
Så undskylder jeg mange gange
mvh
Lars23. februar 2017 kl. 01:09 #157898
jonas.cDeltager- Super Giant
Vare sig den är gammal eller ny, är den rätt kul!
Jag har själv kört en “miniversion” med tre teleskop på samma sätt och det var inga problem men balanseringen är viktig.
Man får mycket gjort på kort tid
/Jonas23. februar 2017 kl. 01:28 #157900
Lindhard wrote:
Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.
Thomas, Bornholm
Så undskylder jeg mange gange
Hov! Misforstå mig ikke, sådan skulle mit indlæg bestemt ikke forstås.
Thomas, Bornholm
23. februar 2017 kl. 06:59 #157901
RudiDeltager- Neutron star
Sjovt billede – Lars, hvis du har den orginale jpeg og gerne vil lege detektiv, så se på exiff data, måske er du heldig at den indeholder lat/lon osv
/Rudi B. Rasmussen
23. februar 2017 kl. 09:13 #157902
outlookDeltager- Super Nova
William Optics må være glad for dette billede. Der er flere lign. opstillinger på nettet. Jeg har også set et billede med hele rækken af Skywatchers Esprit serie. Er man refraktor freak ser det temmelig imponerende ud, ligesom et raketsystem a la det russiske Stalin orgel.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting23. februar 2017 kl. 10:24 #157903
Jeg har også set et billede med hele rækken af Skywatchers Esprit serie.
Det har jeg ikke set! Har du et link?
Thomas, Bornholm
23. februar 2017 kl. 17:26 #157910
Det er et stykke tid siden, men jeg tror det var i tråden “Post a picture of your refractors part 7”. Ok, jeg huskede ikke helt rigtigt! Men et par stykker er der da:
http://www.cloudynights.com/topic/460728-post-a-picture-of-your-refractors-part-7/page-86
Overdrivelse fremmer forståelsen:
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting23. februar 2017 kl. 19:17 #157912
Thomas, Bornholm
27. februar 2017 kl. 10:52 #158128
jakob.andersenDeltager- Super Giant
Hmmm … lige en tanke: Kunne man rent teoretisk, hvis altså software til det fantes, bruge mere end et guidescope/cam og lave gennemsnitsberegninger mellem dem, og dermed få en mere stabil guiding, der var mindre afhængig af små afvigelser i atmosfære, guide scop, osv.?
28. februar 2017 kl. 12:28 #158161
xplodeDeltager- Nova
I teorien burde det la seg gjøre, men det forsutsetter ett ekstremt stabilt oppsett helt uten fleks.
En bedre løsning er å gjøre uguidet for da blir en ikke påvirket av seeing i det hele tatt, det forutsetter selvsagt også ett stabilt oppsett
5. marts 2017 kl. 11:05 #158293
Tommy LinnerudDeltager- Giant
5. marts 2017 kl. 11:29 #158294
Det ser dyrt ud!
Thomas, Bornholm
5. marts 2017 kl. 11:35 #158295
De rige har mange glæder! Mindre kan heldigvis gøre det.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'blæret Fotoudstyr!!!' er lukket for nye svar.