blæret Fotoudstyr!!!

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER blæret Fotoudstyr!!!

• Dette emne har 17 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år siden af Ola Skarpen. This post has been viewed 1339 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

lindhard
    Deltager
      • Super Nova

Jeg så lige den her på nettet.

Ret blæret – hvis det hele virker

mvh
      Lars

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.

Thomas, Bornholm

lindhard
        Deltager
          • Super Nova

Astrojensen wrote: Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.

Thomas, Bornholm

Så undskylder jeg mange gange

mvh
          Lars

jonas.c
          Deltager
            • Super Giant

Vare sig den är gammal eller ny, är den rätt kul!
            Jag har själv kört en “miniversion” med tre teleskop på samma sätt och det var inga problem men balanseringen är viktig.
            Man får mycket gjort på kort tid Smile
            /Jonas

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Lindhard wrote:

Den er urgammel (efter internetstandard!) og har cirkuleret i nærmere femten år… Men hvor den oprindelig kommer fra, ved jeg ikke. Jeg tror faktisk, den opstod som en spøg på CloudyNights eller måske ScopeReviews.

Thomas, Bornholm

Så undskylder jeg mange gange

Hov! Misforstå mig ikke, sådan skulle mit indlæg bestemt ikke forstås.

Thomas, Bornholm

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Sjovt billede – Lars, hvis du har den orginale jpeg og gerne vil lege detektiv, så se på exiff data, måske er du heldig at den indeholder lat/lon osv

/Rudi B. Rasmussen

outlook
                Deltager
                  • Super Nova

William Optics må være glad for dette billede. Der er flere lign. opstillinger på nettet. Jeg har også set et billede med hele rækken af Skywatchers Esprit serie. Er man refraktor freak ser det temmelig imponerende ud, ligesom et raketsystem a la det russiske Stalin orgel.

Hilsen Leif,
                  “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Jeg har også set et billede med hele rækken af Skywatchers Esprit serie.

Det har jeg ikke set! Har du et link?

Thomas, Bornholm

outlook
                    Deltager
                      • Super Nova

Det er et stykke tid siden, men jeg tror det var i tråden “Post a picture of your refractors part 7”. Ok, jeg huskede ikke helt rigtigt! Men et par stykker er der da:

http://www.cloudynights.com/topic/460728-post-a-picture-of-your-refractors-part-7/page-86

Overdrivelse fremmer forståelsen:

Hilsen Leif,
                      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Thomas, Bornholm

jakob.andersen
                        Deltager
                          • Super Giant

Hmmm … lige en tanke: Kunne man rent teoretisk, hvis altså software til det fantes, bruge mere end et guidescope/cam og lave gennemsnitsberegninger mellem dem, og dermed få en mere stabil guiding, der var mindre afhængig af små afvigelser i atmosfære, guide scop, osv.?

xplode
                          Deltager
                            • Nova

I teorien burde det la seg gjøre, men det forsutsetter ett ekstremt stabilt oppsett helt uten fleks.

En bedre løsning er å gjøre uguidet for da blir en ikke påvirket av seeing i det hele tatt, det forutsetter selvsagt også ett stabilt oppsett

Tommy Linnerud
                            Deltager
                              • Giant

astrojensen
                              Deltager
                                • Neutron star

Det ser dyrt ud!

Thomas, Bornholm

outlook
                                Deltager
                                  • Super Nova

De rige har mange glæder! Mindre kan heldigvis gøre det.

Hilsen Leif,

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'blæret Fotoudstyr!!!' er lukket for nye svar.