› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHĂR › Billigt godt planetkamera
- Dette emne har 60 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 10 Är, 1 mÄned siden af Harkhoost. This post has been viewed 1070 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
21. januar 2014 kl. 23:16 #113239
Anonym- Super Nova
Nej Lars Malmgren.
Jeg vil knageme ikke slappe af, nÄr du Äbenbart kun kan hÊvde dig ved hjÊlp af personlige angreb. Du er kun interesseret i at dette forum skal vÊre din private retssal med dig som overdommer.
Du aner overhovedet ikke om jeg har fÄet rabat pÄ f.eks. Qcam. Og har du hÞrt noget andet, vil jeg meget gerne vide af hvem.
Jeg synes faktisk, at du er meget ondskabsfuld i dine udfald – og det virker, som om du kun lurer pĂ„, at kunne binde noget negativ og uvedkommende omtale i halen pĂ„ et helt normalt svar pĂ„ denne trĂ„d. Ok jo – du kan sagtens finde knap sĂ„ rosenrĂžd omtale pĂ„ produkter, jeg har haft i fingrene tidligere.
Jeg indrĂžmmer, at det ogsĂ„ er sket for mig, at en noget er kĂžrt af sporet her pĂ„ forum – men jeg synes du tager kegler i dag. Og hvis noget kĂžrer – sĂ„ er det dig som har startet. Vil det sige, at jeg skal servere en slags selvangivelse sammen med mine svar, fĂžr overdommeren er tilfreds – eller vil du hellere indfĂžre censur? Det kunne da blive noget kĂžnt noget.
Vist har jeg da, som enhver anden, fÄet rabatter i anden anledning. Men her mener overdommeren Äbenbart, at sÄ har man mistet retten til at udtale sig.
Jeg mangler stadig direkte bevis for dine pĂ„stande – alt andet er ondskabsfuld sladder.
Mangler du negativ omtale af ting og personer, sĂ„ sĂžg i dine egne trĂ„de – der finder vi rigeligt. Du er ikke den, som sĂžger det positive, i stedet for at udstille folk.
PS. Jeg kan hverken fordrage rygklapperi eller ondskabsfuldhed.
21. januar 2014 kl. 23:18 #113240
Anonym- Super Nova
Hej Johnny.
Det er rigtig sorte skyer, som trĂŠkker ind over Jylland med Ăžstenvinden fra det SjĂŠllandske!
Er i kommet hjem igen?
Mvh.
21. januar 2014 kl. 23:35 #113241
xplodeDeltager- Nova
Min stemme gÄr til QHY5L-II C (Qcam5L-II C)
Har mono versjonen selv som blir brukt til guiding.
Jeg har prĂžvd kameraet i PHD2, Firecapture og Sharpcap, det fungerer feilfritt i alle programmene sĂ„ jeg vil anbefale det til trĂ„dstarter đ
Til under 2000kr sÄ er det nok ingen kameraer som er bedre
21. januar 2014 kl. 23:49 #113242
lasDeltager- Nova
Hej Ole, jeg tror det bliver Qcam. SÄ mÄ vi se hvordan det virker nÄr skyerne en gang er vÊk.
Tak for svarene alle!
22. januar 2014 kl. 00:10 #113244
jskalsDeltager- Main Sequence
Ja vi er midlertidigt tilbage i det kolde nord đ
her er et billede af mit nye observatorie đ
natte temperatur 15-20 grader Äret rundt, dug? yderst sjÊldent
Ărken mod syd-sydvest, hav mod sydĂžst
kan se horisonten i ca 300-320 grader rundt
Billedet er taget i retning nord-Ăžst
beklager hvis jeg hijacker trĂ„den med lidt godt vejr đ
mvh Johnny
jskals 2014-01-21 23:11:10 22. januar 2014 kl. 12:12 #113252
tomicichDeltager- Super Giant
Min stemme gĂ„r til QHY 5L – II Color og vil give Ole ret i at til 2000 kr.
er der nok ingen kameraer som er bedre.Billedet her er taget med QHY 5L – II Color.tomicich 2014-01-22 11:28:06 22. januar 2014 kl. 13:40 #113256
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
johannes wrote:
Du aner overhovedet ikke om jeg har fÄet rabat pÄ f.eks. Qcam. Og har du hÞrt noget andet, vil jeg meget gerne vide af hvem.Om du modtager rabatter og lign modydelser. FÄet at vide af hvem !!?!?
Jamen kĂŠre Johannes, det har du da selv fortalt os alle sammen!Se her > http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=9871&PID=100786#100786
johannes wrote:
Pludselig dukkede min sĂ„ op, med bemĂŠrkningen om at de syntes det var synd at jeg skulle vente lĂŠngere. Derfor havde de taget et af de andre lidt bedre spejle, som de havde liggende pĂ„ hylden, hvilket de sagde at jeg bestemt ikke skulle vĂŠre ked af. Og det er jeg da sĂ„ heller ikke, men noget skriftligt bevis har jeg ikke pĂ„ noget – kun at jeg synes kikkerten har en forblĂžffende god oplĂžsningsevne.Jeg hjĂŠlper og formidler en del for visse leverandĂžrer uden at forlange noget for det. Dette er sĂ„ en af de mĂ„der, de synes de kan honorere mig pĂ„.
Det er muligt at det bare er fup og Ăžregas, jeg kan ikke selv kontrollere det – men billedkvaliteten er jeg tilfreds med ihvertfald.
Og igen her > http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=9871&PID=100803#100803
johannes wrote:
At jeg sĂ„ bruger lidt af mine gamle fĂŠrdigheder idag, er ikke det samme som at sige tingene er suspekte. Mon ikke ogsĂ„ du har erhvervet visse ting lidt billigere Lars, fordi du ogsĂ„ er en af dem som kan give bedĂžmmelser pĂ„ tingene og afprĂžve dem – det skal du da ikke skamme dig over.Det er det jeg ogsĂ„ gĂžr, og det kan afregnes forskelligt. Enten kan man fĂ„ penge for det, man kan fĂ„ en personlig rabat eller ogsĂ„ kan de vĂŠlge at give en lidt bedre kvalitet end det du betaler for.
Du og andre kan trÞste jer med, at der er ingen forhandlerer der giver noget, uden de har fÞlt de har fÄet noget til gengÊld. Men selvfÞlgelig min fejl at jeg har nÊvnt det overhovedet.
Og i denne trÄd > http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=9697&PID=98715#98715
fortĂŠller du fĂžlgendejohannes wrote:
Jeg hÄber ogsÄ at kunne vise den nye Qcam5L-2 i bÄde mono og farve, og mon ikke jeg her kan fÄ lovning pÄ en fin intropris pÄ disse spÊndende nye kameraer?Og igen her > http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=9790&PID=99747#99747
johannes wrote:
jeg vil lige nÊvne, at vi i AAF havde en rigtig god Äbenthus/teknikaften i torsdags.
Her havde jeg alle kameraerne med til demonstration for HenrikQcam. Interessen for dem var sĂ„ stor, at de alle blev solgt samme aften.Heraf kan jeg – og alle andre – helt enkelt konkludere fĂžlgende:
* at du modtager en form for honoraer for at vĂŠre hjĂŠlper og formidler,
* at der afregnes forskelligt, enten penge, personlig rabat eller varer i bedre kvalitet,
* at ingen forhandler giver noget, uden de har fÞlt at de fÄr noget til gengÊld,
* at du fungerer som en videreformidler/forhandler af Qcam’s.Dette er alt sammen dine egne udtalelser! Det er FAKTA!
Se sÄ kommer du med dette lidt voldsomme udfald imod mig, fordi jeg refererer til disse fakta.
Du kalder mig overdommer, ondskabsfuld, at astro-forum er min private retssal osv.
Det er jo ikke fÞrste gang, og jeg er heller ikke den eneste du har revset.Hvis du gÄr tilbage til mit indlÊg og lÊser det igen, sÄ synes jeg faktisk, at jeg kommer med et ganske afbalanceret indlÊg, der taler bÄde for og imod Qcam.
Jeg nÊvner godt nok dit engagement, men det er jo et faktum.Et faktum som jo sÄ stÄr lidt i modstid med din kommentar omkring insinueringer >
johannes wrote:
Jeg synes faktisk det er frĂŠkt af dig at insinuere, at jeg udtaler mig positivt mod betaling – hvilket jeg i virkeligheden aldrig har gjort.Og her svarer jeg oven i kĂžbet, at jeg faktisk synes det er helt fint, at du fĂ„r disse rabatter osv.
SÄlÊnge du blot nÊvner det, nÄr du kommer med dine varme anbefalinger af produkterne.
Som jeg siger – sĂ„ er det jo ĂŠrlig snak!PĂ„ den mĂ„de kan en person, der mĂ„ske kender dig og har tillid til dig tĂŠnke, at det er da lige det rigtige, den kĂžber jeg.
Og en anden, som mÄske ikke kender dig vil mÄske tÊnke, hov han hjÊlper den forhandler hvis produkter han roser, jeg vil lige have en second opinion.Anklager om overdommeri og privat retssal er fuldstÊndigt skudt forbi!
TvÊrtimod sÄ er det jo dig, Johannes, det direkte beder mig om at klappe i.
Jeg kan jo godt svare for mig, men andre der udsÊttes for dit raseri vil mÄske netop klappe i, og hvor er det frie ord sÄ?
Hvis en person ved blot at komme med rasende udfald kan skabe en form for tilstand af “politisk korrekthed”, hvor man kun mĂ„ udtale sig som Johannes gerne vil have det, for ELLERS VANKER DER SKIDEBALLE.
Det synes jeg er trist. Og forkert. Derfor vÊlger jeg at svare lidt igen pÄ dit vredensudfald.Lad mig lige understrege, at jeg bestemt har forstÄelse for, at nogle ikke en enig med mine synspunkter og holdninger. (bÄde i denne trÄd og i alle andre)
Det er helt rimeligt ! Vi er jo alle forskellige.
Og jeg har stor respekt for debat og gode argumenter. MÄske mÄ jeg nogle gange erkende, at modparten har ret, men der skal altsÄ gode argumenter til. Men jeg byder debatten velkommen, sÄlÊnge vi alle kan give hinanden plads til at udtrykke sig.Det synes jeg ikke du gÞr her, Johannes.
Jeg synes faktisk du skylder en undskyldning.22. januar 2014 kl. 20:11 #113265
Anonym- Super Nova
Ă h Malmgren – jeg elsker ogsĂ„ dig. Du er da sĂ„ kĂŠr.
23. januar 2014 kl. 19:46 #113283
FinnDeltager- Neutron star
Lidt kedelig udvikling af en ellers god og saglig trÄd.
Johannes hvorfor har du redigeret i dine indlĂŠg ????
Det sÊtter da nogle i et dÄrligt lys mÄ man sige, isÊr dem der har svaret pÄ indlÊggene nÄr nu man ikke kan se begrundelsen for svarene.
Undskyld indblandingen, men syntes det er noget unfÊer at gÞre sÄdan noget.
mvh Finn
Finn 2014-01-23 18:48:47 23. januar 2014 kl. 20:41 #113284
nightskyDeltager- Neutron star
Hold da op, du har ret Finn, de er blevet fjernet. Gad vide hvorfor?. I sin tid blev et par af disse indlÊg brugt til at pÄdutte mig samme holdning til rabatter osv. og revse mig.
NÄ men pyt, hvis man fortryder et indlÊg er det mÄske fair nok at fjerne dem.
Jeg har selv fjernet nogle indlÊg, ikke fordi jeg ikke stÄr inde for det jeg skriver, men fordi man blev revset.
Nightsky 2014-01-23 19:47:35 23. januar 2014 kl. 21:53 #113288
Anonym- Super Nova
Hej.
Det burde heller ikke vĂŠre nĂždvendigt at fjerne gamle ting, men jeg har gjort det af samme grund som Lars ogsĂ„ har gjort det. Problemet er hvis en har set sig gal pĂ„ nogen, og pĂ„ bedste Ekstrablads-manĂ©r begynder at stĂžvsuge gamle trĂ„de, for nu at finde noget man kan hĂŠnge hinanden ud pĂ„. Den kĂŠre Malmgren har ret i, nĂ„r han nĂŠvner, at jeg har fĂ„et rabatter, stort set hos samtlige forhandlere. Ikke noget jeg har bedt om, men som han selv skriver, fordi vi jo har sĂ„ flinke forhandlere – men mener i, at man af den grund, skal fratages retten til at beskrive ting, man er glad for. Og det havde ikke ĂŠndret pĂ„ min bedĂžmmelse, hvis jeg ikke havde fĂ„et en hundredlas i en eller anden handel. Jeg svarede objektivt og pĂŠnt pĂ„ trĂ„dens spĂžrgsmĂ„l, ved at nĂŠvne to forskellige kameraer, som gode hver for sig. Selv det passede ikke Malmgren, hvorfor man skulle hĂŠnges ud.
Jeg er ikke fejlfri, og min hukommelse er nok ikke hvad den burde have vĂŠret, hvilket fik mig til at give et skĂŠvt svar til ham. Og da manden bare vil have ret, graver og graver han lĂžs, indtil han finder hvad han kan bruge. Set i bagklogskabens lys, kan man sagtens fortryde tidligere ting. NĂ„r jeg i fremtiden bedĂžmmer et eller andet, vil jeg endda gĂ„ sĂ„ vidt for at tĂŠkkes Malmgren, at jeg slutter af med at nĂŠvne: “Ikke fordi det har pĂ„virket min bedĂžmmelse, men efter opfordring fra Lars Malmgren, skal jeg hermed nĂŠvne, at jeg er blevet godt behandlet af forhandleren – bĂ„de mht. servicen og prisen”.
Og kan det hjĂŠlpe pĂ„ humĂžret – giver jeg gerne en undskyldning til dem jeg uprovokeret mĂ„tte have trĂ„dt over tĂŠerne.
SĂ„ mĂ„ alle da vĂŠre glade – selv de frelste!
Mvh.
23. januar 2014 kl. 23:01 #113290
Jamen jamen…
Folk kan jo tÊnke hvad de har lyst til, nÄr de lÊser bÄde dine og mine indlÊg, Johannes.
Du skriger jo selv pÄ, at jeg skal komme med beviser.
Det har jeg sĂ„ gjort pĂ„ din opfordring. SĂ„ beskyldes jeg for at grave og grave… Ak ja.Og om du kommer med objektive anbefalinger af produkter du godt kan lide, det har jeg jo faktisk allerede skrevet, at jeg synes er helt fint.
Jeg synes bare, at folk fortjener at fÄ at vide, at du fungerer som formidler af visse produkter. Det synes jeg ikke er urimeligt, og det skal og skulle ikke opfattes som en kritik.
Blot som en ekstra oplysning, sĂ„ er at fremme i lyset og alle hver isĂŠr kan tĂŠnke hvad de synes om det.Problemet er sĂ„ bare, at nĂ„r man – og nok isĂŠr mig, kommer med et svar pĂ„ dine indlĂŠg, Johannes, som ikke er en ros eller et rygklap, ja sĂ„ er chancen for en eksplosion ret stor.
Det gÞr det jo unÊgtelig lidt svÊrt at fÄ lov til at bidrage med synspunkter, der ikke er 100% samme som dine. Og derved bliver debatten knap sÄ nuanceret. Det synes jeg er trist.Jeg bliver gang pÄ gang anklaget for at vÊre ude efter dig, og at vil vÊre overdommer og vil indfÞre censur. Det til trods for at jeg tydeligt og klart skriver, at jeg respekterer, at andre kan have en anden holdning end min egen. Der skal blot vÊre plads til alle.
Jeg forstÄr ikke hvorfor du er sÄ enÞjet! Det handler meget om tonen, tror jeg.Hvis du nu havde skrevet, at du godt nok modtager lidt rabatter og er formidler af Qcams, men altid bestrÊber dig pÄ at vÊre objektiv i dine anbefalinger.
SÄ havde jeg kunnet svare: Tak for det, Johannes, det er jeg glad for at hÞre!Men i stedet fÄr jeg en skideballe og anklaget for insinueringer osv.
Og bedt om at komme med beviser, hvilket jeg sĂ„ gĂžr, men sĂ„ er det ogsĂ„ galt…Og nu sletter du dine gamle indlĂŠg. Nogle kunne tĂŠnke, at du fjerner beviserne.
Hvorfor gÞre det, hvis du stÄr ved dine ord? Nogle kunne tÊnke, at der nok ikke er rent mel i posen.Jaja, det mÄ du selvfÞlgelig selv om.
Jeg hÄber du kommer ned pÄ jorden igen.24. januar 2014 kl. 00:41 #113293
Anonym- Super Nova
Jeg fjerner fortiden, for at besvĂŠrliggĂžre det for evt. muldvarpe, som kun gĂ„r efter manden i stedet for bolden – og det mĂ„ du og andre kalde hvad man vil, jeg er ganske ligeglad. Men du mĂ„ da vĂŠre glad over, at jeg nu for fremtiden fĂžlger dit rĂ„d, ved at vedlĂŠgge en erklĂŠring om god (eller for den sags skyld dĂ„rlig) behandling! Den kommer dog ikke til at indeholde noget om formidling – det at jeg en enkelt gang som en vennetjeneste, havde lovet at tage tre kameraer med til en demonstration, da forhandleren ikke selv kunne komme, kan vel ikke kaldes formidling. Heller ikke selvom jeg slap for at sende dem tilbage, folk kĂžbte dem bagefter direkte hos Henrik Q Cam.
Og sÄ kan folk kan jo tÊnke hvad de har lyst til, nÄr de lÊser bÄde dine og mine indlÊg, Malmgren.
Jeg har sÄmÊnd vÊret pÄ jorden hele tiden, siden jeg holdt op med flyvning, sÄ du overvurderer dig selv, hvis du tror du har vÊret i stand til at fÄ mig i luften igen!
Men hvis det kan give dig ro i sindet, siger jeg gerne: “Du fĂ„r ret og jeg fĂ„r ro”!
Alle andre er velkommen til at komme hjem til mig for at kontrollere min selvangivelse vedr. rubrikken formidlingshonorarer og mine gemte fakturaer for rabatter. Det er de eneste beviser, som virkelig tÊller noget og jeg beklager dybt, hvis nogen har tolket mine trÄde, som at jeg i den grad har scoret kassen. Jeg hÄber da pÄ, at der ogsÄ er nogle, som vil bedÞmme, at al den tid og engagement, jeg anvender pÄ at hjÊlpe andre inden for vores hobby, umuligt kan give plusser pÄ den Þkonomiske bundlinje!
Jeg synes bare vi er nÄet derhen, at misundelsen tager over pga. ingenting. Det nÊste bliver vel, at man skal sige nej tak til en flaske vin, nÄr man har kÞrt flere hundrede km. for at holde et gratis foredrag.
Mvh.
24. januar 2014 kl. 01:34 #113297
Jeg kan blot gentage, at jeg synes det er helt ok, at du formidler og fÄr rabatter.
SÄlÊnge du nÊvner det, nÄr du kommer med varme anbefalinger.Det har jo aldrig handlet om misundelse, jeg fÄr jo selv lidt rabat af og til.
Og det har aldrig handlet om, at du “har scoret kassen”, men om at du mĂ„ske kunne vĂŠre lidt farvet, nĂ„r du kom med dine produkt-anbefalinger.Men ellers vil jeg lade dine egne udtalelser stĂ„ for sig selv.
AltsÄ dem du ikke har slettet. Jeg lader mine egne stÄ, jeg skjuler intet.TÊnk, hvis du bare havde skrevet:
KÊre Lars, jeg har hjulpet forhandleren og fÄet lidt rabat, men jeg strÊber altid pÄ at vÊre objektiv i mine anbefalinger.SÄ havde der jo ikke vÊret mere i det. Men i stedet skete der en eksplosion.
Ak ak.Godnat og sov godt.
24. januar 2014 kl. 11:03 #113300
Anonym- Super Nova
Jeg tror enhver er farvet, nÄr man udtaler sig. Det kan vÊre af hvorledes objektet virker og performer, det kan vÊre af forhandlerens service (Hvilket jeg mener er en vigtig del af det man har kÞbt), det kan vÊre om prisen har vÊret rigtig i forhold til kvalitet.
Jeg kan skrive det pĂ„ en mĂ„de du nĂŠvner, men jeg kan aldrig skrive at jeg er blevet betalt for at udtale mig pĂ„ en bestemt mĂ„de. Og det er dine antydninger i den retning, som fĂ„r mig til at eksplodere. Jeg opfatter det, som om du har meget stor lyst til at fortĂŠlle, at ham der skal i ikke tro pĂ„, for han er kĂžbt til at sige det han gĂžr. Og sĂ„ bliver det personligt for mig. Sidste Ă„r havde jeg en trĂ„d oppe, hvor jeg bestemt ikke skamroste den del af det, som kaldes service, og jeg har ogsĂ„ tidligere givet en meget utilfreds bedĂžmmelse af f.eks. Williams kikkerter – pĂ„ trods af ganske pĂŠne rabatter i Ăžvrigt.
Men jeg regner selvfÞlgelig med at din opfordring til at kortlÊgge sit forhold til forhandleren, nu hver gang skal vedlÊgges af alle, som her pÄ forum udtaler sig om et produkt.
Jeg kan jo ikke forestille mig, at du vil gĂžre forskel pĂ„ folk – Malmgren!
Bortset fra det – jeg nĂŠvnte to kameraer. Kan du nogen steder i mit svar til spĂžrgeren se, jeg anbefaler Qcam, samtidig med at jeg vrager DMK?
Ang. eksplosioner.
Jeg gider ikke, som dig bruge hele dagen pÄ at finde eksempler pÄ dine eksplosioner, men jeg husker dog diverse bandeord som eddermame og sgu mm. som en del af dit sprogbrug.
Mvh.
-
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'Billigt godt planetkamera' er lukket for nye svar.