Billeder med hjem fra Frankrig!

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Billeder med hjem fra Frankrig!

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af outlook. This post has been viewed 100 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Så er min kone og jeg tilbage fra vores frankrigstur, mange oplevelser og en del billeder rigere. Astronomisk var stedet i nærheden af Sisteron både fantastisk, og så alligevel ikke perfekt. Himlen var knaldsort, men varmen som i nattens løb blev afgivet fra bjergene, gjorde det svært med store forstørrelser. Jupiter var lidt en dans – ikke på roser. Derimod widefield var fantastisk. Som sagt blev det til mange billeder, som i senere på året får at se. Det skyldes at mit fotohold i AAF, virtuelt var med på turen. De har planlagt flere billedoptagelser, som de nu skal til at svede over, i vintersæsonens kursusprogram, og skal de ikke selv have lov til at præsentere resultatet?
      Men en lille mundsmag skal i nu have. Det er taget med et modificeret canon 450D gennem en Williams M88 med kort brændvidde. Data: 7 frames på 400 asa og samlet eksponering 25 min. Næsten ingen efterbehandling ud over stackning – sådan er himlen bare dernede!

Først lige et billede af vores standplads i knap en km. højde! Syd i kikkertens retning.

Lagoon-Trifid + omgivelser:

Med venlig hilsen

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Jamen det er jo smukt, både billedet og stedet, ærgeligt at vi ikke lige har så dejlige himmel forhold her.

wieben
        Deltager
          • Nova

Hej Johannes,

Velkommen hjem. Det lyder til at I har haft en dejlig tur.

Flot himmel du præsenterer – både dags- og natversionen.
          Glæder mig til flere “eksotiske” billeder.

max
            • Nova

Sådan !Thumbs%20Up

Ja, tænk hvis man boede sådanne et sted.

Men så er der jo lige det med laviner osv. om vinteren.

VH. Max

hoest
            Deltager
              • Nova

Hej Johannes
              flotte billeder. Det er da helt utroligt hvad man kan pakke til ferien ,hvad ser jeg en toa 130 måskeWink

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Som altid gode billeder dernede fra!

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Billeder med hjem fra Frankrig!' er lukket for nye svar.