Billeder fra Lidemark Træffet

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Billeder fra Lidemark Træffet

• Dette emne har 18 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af morten. This post has been viewed 1082 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Hej Alle

Vi siger mange tak for det store fremmøde til vores astrotræf – som var en nææææsten total succes.

Vi var ca 20 med kikkerter og der kom omkring 25 besøgende til åbenthus delen.

Om eftermiddagen gik vi og svedte over Halfa teleskoperne i 20graders varme og høj klar blå himmel.

Ved solnedgang var seeingen ekceptionel god og vi fik et super view på månen og saturn blev fundet mens det stadig var lyst – men så disede det til da vi blev ramt af koldfronten og kl 2130 lukkede månen ned og det blæste op.

Inden de aller sidste tog hjem ved 1-tiden og de sidste lagde sig i teltet så fik Mette bikset en god varm chilisuppe sammen til os.

Mette skal have stor tak for at sørge for kage og kaffe til folket.

Vi håber at ALLE har hygget sig – det var ihvertfald vores opfattelse.

MANGE HILSNER TIL ALLE

Lidemarksgruppen

Lars Østergaard, Lars Malmgren og Frank Larsen

Læg meget gerne billeder fra træffet ind i denne tråd.

VI starter ud:

FrankLarsen2009-04-05 11:58:38

soeren
        • Main Sequence

Hej Frank

Tak for et godt træf…

Var der ikke en oppe i masten og tage et billed ?

Kunne være lidt sjovt at se .

mvh

Søren

ps: Tak til husbestyreninden for god forplejning.

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

Jo, Lars oppe i vores 17m Skorsten med Torbens kamera – han sender billedet til os snart.

mhansen
          Deltager
            • Nova

Jeg takker også for et godt træf og rigtig god mad. Det var rigtig hyggeligt at møde en række nye mennesker og gense nogle af dem, som jeg har mødt på tidligere (stevns) træf. Det var dog lidt ærgeligt at nattevejret ikke opholdt samme fine standard, som dags-vejret. Men sådan kan det jo gå.

x72
              • Asteroid

Tak for et spændende og hyggeligt træf. Her er lige nogle billeder fra træffet.

Torben

x722009-04-05 15:17:06

Mogens Zachariasen
              Deltager
                • Super Giant

Yes, tak for et godt træf.

Altid godt at mødes med sine ”artsfæller” Smile

Mvh

Mogens

Mvh
                Mogens

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Det ser ut til å ha vært en hyggelig dag. Jeg ønsker jeg hadde vært der. Takk til dem som poster bilder, så vi andre også kan se hvor fint det var!

Mvh,
                  Bjørn

andreas
                    • Super Giant

Også et stort biffald her fra til Frank og to gange Lars for et rigtigt vellykket træf, og tak til Lars’ familie for kaffe og kage m.m.

Det var rigtigs spændende at høre om Lindemark gruppens tur til La Palma, og om om de observationer der blev udført. Og så var det i det heletaget inspirrerende at høre om hvad alle havde gang i, eller havde prøvet.

Jeg er allerede klar til at melde mig til igen 😉

palle.b.
                    Deltager
                      • Nova

Det ligner ren råhygge, man skulle nok kikke forbi næste gang Smile

stuff
                      Deltager
                        • Moon

Mange tak for et rigtig sjovt arrangement!

Sørgeligt vejret sådan var imod os da mørket faldt på, men stemningen var god uanset.

Jeg glæder mig allerede til næste gang Smile

-Christoffer

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Det var super, masser af flinke mennesker og udstyr til alle typer, tak for de gode kager og specielt fladt suppen+suppebrødet på det helt rigtige tid og smag. Thumbs%20Up

michael.bertelsen
                          Deltager
                            • Nova

Hej gutter Smile

Tusind tak for et rigtigt godt og vel tilrettelagt hyggeligt astrotræf. Selvom vejeret gik hen og drillede lidt, var det bare rart og møde de kendte og nye ansigter, og få en astrosludder. Tak til Lars´kone Mette for en super forplejningTongue

Her er lidt billeder fra træffet, samt et måne billed som jeg fik taget.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-04-05 23:14:37

Finn
                            Deltager
                              • Neutron star

Æv, hvor jeg ærger mig at jeg ikke tog der over, men jeg kunne ikke få andre med her fra fyn, og være eneste fynbo Wacko blandt så mange sjælænder ???

Det ser rigtigt hyggeligt ud, og det er da også godt besøgt, kan jeg se. Kan også se at Høst er meget konsentreret, det er når han har brillerne helt ude på næsetippen, så er han ikke til at komme i kontakt med, og er i en helt anden verden Geek

Tommy din opstilling ser rigtig godt ud.

Frank Larsen
                              Moderator
                                • Super Nova

Hej Finn

Du var skam også savnet – havde håbet du havde kigget over med en offaxis guider.

Selvom vi bor på djævleøen så er vi skam meget fredelige – så fynboer kan være helt trygge.

Og iøvrigt havde vi da også gæster helt fra Lolland.

Men mon ikke der kommer en ny chance Thumbs%20Up

Finn
                                Deltager
                                  • Neutron star

Hej Frank, du kan da sende din adresse til mig, så kan du da prøve at se om det er sådan en fætter du skal investere i.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Billeder fra Lidemark Træffet' er lukket for nye svar.