› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Billede i indlæg.
- Dette emne har 10 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 6 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 619 times
-
ForfatterIndlæg
-
20. august 2016 kl. 14:31 #149958
Anonym- Super Nova
Hej,
Det er sikkert beskrevet et sted, men hvordan lægges billeder ind i et indlæg?
“Indsæt billede” kommer op en “anfør webadresse”, men jeg har ikke noget websted.
Hilsen,
Anders
20. august 2016 kl. 16:15 #149960
jakob.andersenDeltager- Super Giant
Når du trykker på “indsæt billede” ikonet kommer der en dialog frem. Det må være her, du har set det med webadresse. Hvis man har billedet liggende på nettet et sted, eller man linker til et fremmed billede, kan man bruge denne. Hvis du der imod har billedet som en fil, klikker du på “Browse” knappen og vælger din fil. Derefter trykker du på upload-knappen lige nedenunder, venter et øjeblik til billedet bliver vist til højre og trykker OK.
Jakob Andersen 2016-08-20 16:16:08 20. august 2016 kl. 16:21 #149961
… og mens vi er ved det: der er mange, der ikke kan finde ud af at sætte links rigtigt ind, så man kan klikke på dem. Klik på knappen “Indsæt Hyperlink” og skriv adressen i det vindue, der popper op. Husk at vælge http:// eller https:// rigtigt i feltet foran, og skrive selve adressen uden http:// i det andet felt. Tryk på OK. Så ser resultatet sådan her ud:
Edit: knap var forkert markeret på screenshot …
Jakob Andersen 2016-08-20 16:25:33 21. august 2016 kl. 21:53 #150007
Anonym- Super Nova
Tak for det.
Blot får jeg ikke samme dialogbox frem. Jeg har kun mulighed for at sætte en web-adresse ind, ingen “Browse” knap.
Jeg kan uploade billeder til min “File Manager”. Jeg ved så ikke hvordan jeg får dem derfra ind i et debatindlæg.
Never mind, det er ikke så vigtigt.
Mvh,
Anders
22. august 2016 kl. 21:52 #150022
chris_hDeltager- Super Nova
Klikk på “indsæt bilede” (ikonet med et tre på), så får du opp “File Manager”
23. august 2016 kl. 19:29 #150041
Jeg tror godt, jeg ved hvor det går galt 😉
Du skal starte med at skifte til den store editor. Tryk på denne knap:
Derefter skal du klikke på knappen “Indsæt billede”:23. august 2016 kl. 23:31 #150054
Anonym- Super Nova
Mange tak for forslagene. Desværre virker det ikke. Er i den store editor, men indsæt billede giver mig stadig kun mulighed for at angive en web addresse, eller at annullere.
Har prøvet både med IE, Chrome og Safari.
Mvh,
Anders
23. august 2016 kl. 23:38 #150055
lindhardDeltager- Super Nova
Acnielsen wrote: Mange tak for forslagene. Desværre virker det ikke. Er i den store editor, men indsæt billede giver mig stadig kun mulighed for at angive en web addresse, eller at annullere.
Har prøvet både med IE, Chrome og Safari.
Mvh,
Anders
I min safari ser beskedboksen således ud:
og den knap jeg bruger, er denne her
så kan jeg vælge et billede på min computer og uploade det. Husk at bruge jpg.
Lindhard 2016-08-23 23:39:40
mvh
Lars24. august 2016 kl. 17:02 #150078
Sjovt at det ser anderledes ud i Safari … Jeg ville foreslå Anders at lægge et billede op af, hvad han ser, men det går jo ikke 🙂
Anders, hvis du kan finde ud af at lave et screenshot, kan du sende til mig. Jeg sender lige en privatbesked til dig med min email adresse.
25. august 2016 kl. 18:34 #150156
Editoren er åbenbart ikke helt så avanceret når man bruger Chrome (de tidligere screenshots var fra Mozilla Firefox). I chrome ser det ud som nedenfor. Det, der nok forvirrer lidt, er at når man uploader billedet, er det allerede sat ind. Man kan faktisk uploade flere efter tur, og når man er færdig, skal man trykke ‘Anuller’.
Jakob Andersen 2016-08-25 18:45:19 25. august 2016 kl. 21:23 #150160
Anonym- Super Nova
Hej Jakob,
Tak for kampen! Jeg installerede Mozilla, og vupti så virker det!Ha´en fortsat god aften.
Anders -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Billede i indlæg.' er lukket for nye svar.