› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Biene forsvinner
- Dette emne har 96 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af rigo. This post has been viewed 2637 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. november 2009 kl. 15:08 #26602
jesperDeltager- Neutron star
Hej Rigo,
Bare gi den gas, no problem 🙂Det med billederne kan du godt have ret i. Jeg oplevede det også da vi gik fra CRT til LCD. De gamle skærme gemte jo alle fejlene og man kunne ikke se hvad der skete i baggunden. Mange af billdederne på hjemmesiden er lavet på CRT og ikke opdateret siden da, så der kan man faktisk også se fejlene på LCD skærm. Lasso ja, men rettepen fy-ha nej, det bruger jeg ikke udtagen måske spothealing brush til hotpixels og den slags. Jeg har en 27″ LG skærm og lyset er skruet en del ned da jeg syntes den var alt for skarp om natten. Men på den anden Acer skærm står baggrunden med meget mindre kontrast, så det er de evige problem med forskellige skærme. Selvom man kalibrerer er de meget forskellige.13. november 2009 kl. 15:09 #26603
Hovsa nu fik vi kørt tråden helt OT
13. november 2009 kl. 15:50 #26607
outlookDeltager- Super Nova
Så må vi få den ind på rette spor igen…Åhr nej, tving mig ikke til at tale om landbruget…
AARRGGGHHHH!!!!!
DK udsprang fra at være et jægersamfund til at være et landbrugsland. Men da vi nu er inde i en overlevelsesfase og vandløbene og urnaturen skal tilbage til det oprindelige med indførelsen af bævere, vildsvin og sågar ulve er der ikke plads til bønderne længere.Lille Danmark er netop i dag for lille til at være et landbrugsland. Vi skal overleve på en nicheproduktion og det skal ikke være fødevarer, måske bortset fra grøntsager som vi kender dem fra Holland. Men knowhow og goodwill. Vi er tilstrækkelig dygtige til at fortælle resten af verden hvordan den burde se ud. Vi er nemlig foregangsfolk, det viser jo al den hurlumhej om klimaet. Det er jo lige netop sådanne områder hvor vi kan være med.Danmark har overlevet bondesamfundet og dette pløjesamfund og deres traktorpull bør eksporteres til langstrakte vidder som Polen og de baltiske lande eller andre steder, hvor det vil have sin berigtigelse. Vi skal derimod hellige os teknikken, informationssamfundet, klimaet og al anden grundforskning der i sidste ende kan bruges til noget og dermed også forbedre produktionen i landbruget uden at det går ud over natur og dyrevelfærd.outlook 2009-11-13 14:52:40
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting13. november 2009 kl. 16:24 #26611
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Ulve i Danmark? Høres vildt ut …
Vi har fåt nogle flere ulve her i Norge nu. Jeg synes ulver er bra for Norge og vil gerne have flere. Bjørn har jeg ju en ekstra sympati for, det er klart, men jeg liker jerv og gaupe også. Ulv har jeg set én gang med egne øine i naturen (et stakkels eksemlar på vandring), men jeg har aldrig set jerv, gaupe eller bjørn (bortset fra i speilet). Ha-ha. Det er synd. Skal man kun få lov at se rovdyr på TV i fremtiden? Måske bare nogle optak fra gamle dage, fordi alle rovdyr et udrydet? Nei, la rovdyrene leve!
Men bønderne vil jo bare skyte dem alle sammen. Det er mye debat rundt dette spørsmålet i Norge for tiden. Jeg synes det er feigt å skyte ulv med hagle fra helikopter! Og man har heller ikke kontrol på akkurat hvilke dyr man skyter – her for nogle år siden kom man i skade for at skyte ihjel en hel flok ulver, mens idéen i udgangspunktet var at kun “tynne ud” nogle dyr. Dessuden foregik skydingen udenfor skydeområdet, og istedet indenfor verneområdet. Slikt går da ikke an!
Bønderne får verne sine dyr bedre, bl.a. gjete sauene slik man gjorde før, og så får vi give dem erstatning fortere og enklere hvis sau blir tat av rovdyr. Mer erstatning er jeg også for – la bønderne få full markedspris + for tort og svie!
EDIT: Men juleøl høres flot ud, det bliver jeg med på! Men da kommer vel I hit til Dokka, siden jeg kom helt til jer sidst? Det synes jeg bare er rimeligt.
EDIT 2: Nu kan jeg også si “I Have a Dream” – i hvertfall har jeg hatt det. Nemlig den her:
Nydelig iskrem. Anbefales!Bjørn T. Jønsson 2009-11-13 15:36:02 Mvh,
Bjørn13. november 2009 kl. 16:36 #26612
13. november 2009 kl. 20:17 #26624
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Nu går vi fra husdyr til rovdyr her.
Altså ulve og andre rovdyr – hvad mener I om det? Skal vi ha det i naturen eller gør de sig bedst på TV?
Mvh,
Bjørn14. november 2009 kl. 00:51 #26643
rigoDeltager- Super Nova
ja ! fint med rovdyr hvis der er plads… Men jalad os blive jæger igen! den er jeg med på! ud at jage kvinder og dyr som rigtig mænd skal gør. Et liv som rigtig Viking igen var nu ikke så tosset
Survival of the fittest er nok ikke så kedlige når alt kommer til alt
fler koner m.m.
Nu er vi ikke andet nogen MÆND svatte der sidder med hvor PC/MAC og oser co2 AF
OG SNAKKER ØKO mad
HVAD FANDEN ER VI BLEVET TIL
http://www.rigorigo.dk 2009-11-13 23:57:23 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Biene forsvinner' er lukket for nye svar.