› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Biene forsvinner
- Dette emne har 96 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af rigo. This post has been viewed 2636 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. november 2009 kl. 09:25 #26566
k_holstDeltager- Nova
Frank/Bonderøven har taget den yderste konsekvens, og driver et lille økologisk landbrug uden brug af moderne teknik. Der kører en TV-serie om ham.
13. november 2009 kl. 09:27 #26568
k_holstDeltager- Nova
Se her Bjørn
13. november 2009 kl. 09:41 #26572
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Tak, Kim. Nu ved jeg lidt mer om han. Sød pige han har fundet sig forresten!
Mvh,
Bjørn13. november 2009 kl. 10:32 #26576
rigoDeltager- Super Nova
tror ikke meget på det med bierne forsvinder… i år har der netop være meget store rekorder høster over hele frugt linjen, der har været så meget at man ikke gad / kunne nå at høste det hele. Der så meget vrøvl omkring. Og bier har vel også deres sygedomme og større udbrud. bare se på mariehønen hvor vildt det er sådan ca hver 8år, og i år var det for vildt mange nogen steder… Der er for mange der lever af at sprede “nyheder” om alt mulige crap som alligevel ikke er helt sandt og eller gemmentænkt
13. november 2009 kl. 10:41 #26579
k_holstDeltager- Nova
Lige nu så jeg Boserup (kokken) på TV2.
Han sagde:”Du skal altid købe de dyreste fødevarer, så har dyrene haft et ordentligt liv. Derfor har fødevarerne en længere holdbarhed”Det er sku da uinteligent! Og forbrugeren sluger det råt og kræver økologi – Hvis han har råd13. november 2009 kl. 10:43 #26580
rigoDeltager- Super Nova
ja de spiller smarte og vil have opmærksomhed, eller de bare ikke tænker sig om når de siger noget
13. november 2009 kl. 10:59 #26583
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Du har helt ret i det, Rigo. Man skal tenke sig godt om før man siger noget.
Mvh,
Bjørn13. november 2009 kl. 11:27 #26587
rigoDeltager- Super Nova
hehe Bjørn
Jeg er ikke for stolt til at tag noget tilbage, hvis der nogen der kan komme med noget rigtig beviser og ikke bare komme med en slags politisk/religiøs holdning til tingene, dem er der mange af, og dem med ren politisk/religiøs holdning kæfter jo op hele tiden, og er ååå så gode selv, men bare en flok hykler der ikke efterlever hvad de selv går og siger, eller nasser på samfundet, og tager alle de gode ting der følhger med… hehe uhahttp://www.rigorigo.dk 2009-11-13 10:28:48 13. november 2009 kl. 12:47 #26590
jesperDeltager- Neutron star
Huhej hvor det går
. Ikke så sært bierne er flygtet fra tråden. Politisk/religiøse holdninger er du jo altid hævet over Rigo. Du baserer som vi alle ved dine holdninger udelukkende på videnskabelige facts
. Ikke antydning af hykleri der
.
13. november 2009 kl. 13:29 #26591
k_holstDeltager- Nova
Jammen vi kan da godt holde os strengt til emnet! Så bliver vi bare alt for hurtigt færdig med debatten, Karsten har ikke mulighed for at provokere mig og jeg har ikke mulighed for at provokere Karsten
Så vil jeg lige summere min holdning op:Bier er et nyttedyr der er absolut nødvendigt for landbruget.Mange års forskning har givet os nogen muligheder som vi benytter os af.Samme forskning har givet os nogen begrænsninger og regler som vi forholder os til.Nogen bryder reglerne -Dem vil jeg ikke forsvare.Vores forældre gjorde nogen fejl -Dem vil jeg heller ikke forsvare.13. november 2009 kl. 13:29 #26592
mortenbDeltager- Super Giant
Det kunne nu være herligt at høre hinanden for fuld udblæsning over en gang juleøl i en samlet sal. Jeg tror det kunne blive en fest ! Vi må have kombineret et astroparty med en “u” astronomisk aften. På den anden side har astro drøftelser bestemt heller ikke altid ført til harmoni og fællesskab, .. vel .. Jesper ?
13. november 2009 kl. 13:46 #26594
karsten- Main Sequence
Ja!! Det kunne da være skønt hvis Rigo kunne blive talsmand for landbruget, for med hans argumentation ville vi “drømmere” hurtigt få den natur og dyrevelfærd vi ønsker
.
Kim, Det er under ingen omstændigheder for at provokere dig jeg deltager i denne debat, problemstillingen er noget der ligger mig meget på sinde, da jeg mener der er tale om et alvorligt problem. Kan se argumentationen er ved at være noget tyndslidt/irrelevant… Måske vi bare skulle lade et nævningeting stå for domsafsigelsen. Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om udfaldet... I rest my case!!
13. november 2009 kl. 13:58 #26595
jesperDeltager- Neutron star
Det er ikke fordi jeg har noget imod at trådene kører væk fra emnet. tværtimod, det er det der tit gør det sjovt. Og det ville da også være for kedeligt hvis vi alle var enige om det hele, inklusiv astrosnak. Så var der ikke meget at snakke om.
Og Rigo – han skal jo bare have tilbage af samme skuffe som han deler så gavmildt ud af til os naive fjolser der er så dumme at drømme om en bedre verden.Verden har brug for flere drømmere. Der var engang en mand der sagde “I have a dream”. Han fik så meget af befolkningen med på drømmen at den gik delvis i opfyldelse. Drømmen kostede hans eget liv, men hans offer var ikke forgæves.13. november 2009 kl. 14:15 #26596
mortenDeltager- Super Nova
Bare et lille input
For en del år siden fik jeg en god ven, som er frugtavler i stor skala, i de seneste år også økologisk. Indtil jeg mødte ham var jeg ret “opinionated” omkring landbrug, økologi etc. Diskussionerne med frugtavleren, og besøgene på hans plantage gjorde at en bybo som jeg ved selvsyn kunne konstatere hvilken stor viden og hvilket engagement det kræves for at producere æbler i den rigtige størrelse på den rigtige tid med begrænsede arbejdskraftressourcer. En af de ting der overraskede mig er hvor meget mindre effektivt økologisk frugtavl er i forhold til traditionel avl, og hvor meget mere CO2 det producerer. Jeg har efterfølgende været ret ydmyg over for det det kræver at rentabel produktion af fødevarer, økologiske eller ej. Jeg køber selv økologiske fødevarer, fordi de smager bedre, men jeg opfatter det som et luksusforbrug, som jeg glæder mig over at kunne tillade mig, ikke som noget der har med “politisk forbrug” at gøre.På grund af den lavere effektivitet vil økologisk landbrug aldrig kunne brødføde jordens befolkning (formodentligt heller ikke selvom alle blev vegetarer i morgen).Der er ganske meget signalpolitik i Christiansborgpolitikernes holdninger til økologi, sprøjtning etc. Det er næsten som de områder jeg faktisk ved noget om, de er mere eller mindre uigenkendelige når de køres igennem den (lands)politiske maskine.morten 2009-11-13 14:05:23 13. november 2009 kl. 14:50 #26599
rigoDeltager- Super Nova
Ja der skal være frit valg, og dem der ønsker øko eller ej skal ikke slå hinanden med moralske fordomme
hehe Jepser , det er ok du giver bare igen! no problem her fra, bare jeg også må give lidt gas 🙂Forresten Jesper, har været inde og se alle dine nice astro foto igemmen (for at teste min skærm), jeg er sikker på du næsten skulle købe en ny LED skærm, der fler steder man kan se din “lasso” og “pen” hvor du har været/retpen, det kan man se på en god skærm/kort. Min gammel laptop kan det ikke ses, men på den nye JA,,, Og jeg tror måske også din nye skærm er meget mørk VS til de nye slags skærme. Du skulle prøve at tag i en stor PC/MAC butik hvor man kan få lov at surfe lidt, og så se dine fotos der på forskelige skærme… -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Biene forsvinner' er lukket for nye svar.