Bicolor Crescent nu med RGB stjerner

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Bicolor Crescent nu med RGB stjerner

• Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af joergen. This post has been viewed 626 timesk. This post has been viewed 626 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Min bi-color Crescent har fået tilføjet RGB stjerner for at give et mere naturligt udseende. Nu skulle både tågen og stjernerne være tæt på ægte farver. Hvad synes i?

Jesper

thomas
        • Giant

nøj, hvor er den flot og stor.

er det Ha og OIII?

en skam du ikke har fået den ‘nye’ bobble/kugle med.

rigo
        Deltager
          • Super Nova

damn! nice, især OIII Clap

4½ stjerne her fra, den sidste ½ mangler,,, fordi efter min smag når man skal være kritisk (kedlige med for meget kys r*v ikk LOL med minder man er vild med det), er at baggrunden ikke er 3D nok, nok fordi der brugt “glat ud bagrund” for meget, jeg kan beder lidt “støj” i baggrunden, men lidt bløde stjerner, men det er min smag. Og ang. Spikes! Så synder jeg ikke du må undertrykke dem, tværdigmod giver de klarhed/skarphed i et foto, nu hvor de er på.

http://www.rigorigo.dk2008-09-20 22:54:40

jacobb
            • Nova

Det er simpelthen smukt det du har fanget der i OIII!!!

Hvis jeg skulle komme med kritik så må det være at der magler lidt detaljer i selve ngc6888.

Men det er altså smukt arbejde Jesper

Mvh

Jacob

jacobb
              • Nova

Nåå ja, det er flot lavet med de RGB stjerner, hvordan har du gjort det?

Mvh

Jacob

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Hej igen og tak for kommentarerne.

Den nye tåge er med både i Ha og OIII billederne, men de skal bare strækkes meget mere end i farvebilledet før den kan ses:

Spikes? Jeg vidste da ikke du ku li spikes Rigo Big%20smile Men de er nu ikke undertrykt, der er bare ikke så mange spikes i narrowband fordi stjernelyset holdes tilbage, og RGB er kun 60 sekunders eksponeringer.

RGB stjernerne er lagt på ved hjælp af Astronomy Tools Select brighter stars og copy/paste funktionen i Photoshop.

Jesper

Jesper2008-09-20 23:39:46

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Håber det er ok Jesper, jeg har rodet lidt med dit foto,,, fået flere stjerner frem og mere rød HA, måske lige lidt for meget, men syndes det giver lidt mere liv. Men lidt for meget, for at fremme forståelsen lidt

http://www.cardoswear.com/NGC6888_bicolor_full-rigo.jpg

begge på samme tid

http://www.rigorigo.dk2008-09-21 00:13:24

mogens
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Jesper

Flot billede. Det er meget anderledes end dine normalt meget transparante, men sådan er det med narrowband.

VH Mogens

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Tak til Mogens og til Rigo for den alternative version. Lidt rå måske. Grunden til at jeg ikke har trukket baggrunden så meget frem var at mine darks var af dårlig kvalitet. Ved ikke hvorfor men det var de.

Her er forskellen mellem de to narrowbandfiltre vist i en animation:

Jesper

Jesper2008-09-21 00:15:30

joergen.k
                      Deltager
                        • Nova

den er sindsyg flot jesper Thumbs%20Up

hilsen jørgen k
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Bicolor Crescent nu med RGB stjerner' er lukket for nye svar.