Betongpelaren och jordbävningen.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Betongpelaren och jordbävningen.

• Dette emne har 11 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 318 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

timo
    Deltager
      • Giant

Hej,
      efter jordbävningen så är min betongpelare inte riktigt i nivå längre.
      Är det fler som har märkt samma sak ?
      Vill jag ha det rätt så måste jag lossa skruvarna till Losmandyn och göra om allt igen. Kanske även drift alignment. Vi får se.
      Då missar jag minst en halv natts fotografering Cry
      Timo

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Hej Timo,

Jeg har ikke checket min alignment, men i aftes tog jeg 10 minutter subs uden problemer så jeg tror ikke der er sket noget. Du har nok været tættere på epicentret.

jacobb
          • Nova

Jeg vidste at der var en grund til at jeg kun bruger en tripod

Hvad er du igang med for tiden Jesper?

Du er jo lidt mere hemmelighedsfuld mht dine projekter end jeg selv er .

Men det er en del af din taktik tror jeg, hold os hen med spænding

Timo, du skal ikke være ked af at misse en halv times fotografering, jeg mistede 6 timer!! i nat.

Det var CCDAP og Maxim DL V5 der BEGGE drillede til den store guldmedalje

Der er en ting jeg har lært af denne nat… IF IT AINT BROKE DON’T FIX IT!!!!!

Jeg ville bare opgradere til Maxim V5 og prøve V4 af CCDAP…

Mvh

Jacob

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Hej Jacob,

Det er såmænd ikke for at være hemmelighedsfuld, jeg er bare ikke lige så flittig som du er og har derfor ikke så tit noget at vise frem Smile

Jeg er igang med en mosaik af Orion der skal vise hele Barnards loop. Der kommer måske en mellemtid senere i dag, hvis jeg får tid til billedbehandlingen af mine optagelser fra den 22. og i nat.

jacobb
              • Nova

Nåå ja du skrev jo sidst at du ville fortsætte med Orion.

Jeg glæder mig meget til at se den, den bliver helt sikkert meget imponernde!

Mvh

Jacob

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

CCDAutoPilot virker PT ikke med MaxIm DL V5!

jacobb
                  • Nova

Ok, takker MS!!!

Det forklarer min dejlige aften..

Jeg nåede dog at få 6x10min OIII og 12x10min SII af IC410 alligevel.

Er der nogen indikation på hvornår det kommer til at virke?

Mvh og tak

Jacob

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Tjae, som jeg forstår det så venter de med at opdatere interfacet i CCDAP til V5’s del er helt færdig. Selv om der er nogle der kan bruge det, så er der altså nogle ting der heller ikke virker efter hensigten for dem.

Hvad var dit problem?

jacobb
                      • Nova

Jeg kunne ikke Initialize i ccdapV4, den kunne ikke finde ud af imagescale mm.

Da jeg så efter en time gik over til ccdapV3 så virkede den ikke ordentligt længere…

Heller ikke med Maxim V4.

Jeg blev nød til at reparere .net og ccdap for at det til sidst kom til at virke nogenlunde

Fokusmax drillede også lidt med Maxim V5 men virkede dog.

jacobb
                        • Nova

Nu kører jeg med Maxim V5 og ccdap V3

Og det kører men ikke godt, tror jeg hopper tilbage til ccdap V3 og Maxim V4 når jeg gider rode med pc igen…Jacobb2008-12-26 12:25:47

mr.mox
                          • Nova

Ja, jeg driftalignede et par dage før jordskælvet, men sidst jeg var ude at fotografere bemærkede jeg noget drift fra første til sidste eksponering. Ikke noget katastrofalt, for jeg kan stadig eksponere to minutter helt uden problemer. Jeg tror gerne at det kan give lidt flere problemer i Sverige, tættere på epicenter.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Jacob CCDAP V4 sammen med MaxIm V4 er rigtigt godt, eller hvis du har mulighed for det så CCDAP V4 med CCDSoft – Det spiller bare, aldrig en kalibreing af guider mere 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Betongpelaren och jordbävningen.' er lukket for nye svar.