Betatestere til projekt

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Betatestere til projekt

• Dette emne har 12 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af lauritssn. This post has been viewed 226 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

lauritssn
      • Asteroid

Hej Alle

Jeg er studerende på CBS i København og læser afsætning, jeg beskæftiger mig specielt med online forums, og har i den forbindelse strikket et astroforum sammen, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt feedback på. Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig med dette?

MVH Laurits

bjoern.andersen
        • Main Sequence

Hej,

hvis du lægger et link til dit nye astroforum, er jeg sikkerpå du vil få en kommentar eller ti med på vejen

lauritssn
          • Asteroid

Hej Bjørn. Jeg har bare ikke lyst til at sprede det for alle vinde lige nu. Tænker blot at hvis der var et par stykker som kunne tænke sig at se noget “nyt” og spændende kunne de melde tilbage. Hilsen Laurits

lauritssn
            • Asteroid

Derudover synes jeg heller ikke det ville være fair blot at poste links løs til en anden side om astronomi :O)

holm
            Deltager
              • Super Giant

Det skal du ikke tænke på – vi er ikke flere end vi alle er i samme båd…

lauritssn
                • Asteroid

ok, rart at høre. Tanken med dette forum er at man skal kunne alt det man ønsker på et sted. Der er en del oversættelse som ikke er helt korrekt endnu – det arbejder jeg på. Derudover er chat og video funktionen ikke 100% oppe at køre endnu – det kommer meget snart. Indenfor en månedstid regner jeg med det hele kører – hoster det nok selv på det tidspunkt.

http://astronomi.my-community.dk

Post endelig feedback i forummet derinde…

MVH Laurits

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Hei Laurits,

Jeg så at jeg må registrere meg på din side for å sende feedback i foumet der. Da jeg ikke har noe umiddelbart behov for å være medlem ennå, skriver jeg mitt førsteinntrykk her istedet. Kritikken er ment å være konstruktiv og vennlig, selv om det kanskje høres surt ut(?)

Jeg synes ikke du skal bruke skripts på forsiden. Personlig bruker jeg en plugin til nettleseren min som blokkerer alle skripts og Flash i utgangspunktet, og så må jeg tillate dem pr. site hvis det er nødvendig. Men det er kun de helt nødvendigste siter som er nødvendig (nettbanken min og slikt). Skripts og Flash er en potensiell sikkerhetsrisiko som krever tillit til den som er webmaster. Jeg mistenker ikke deg eller noen andre for å lage ødeleggende skripts, men på den annen side kjenner jeg deg heller ikke og har derfor ingen grunn til ukritisk å stole på deg.

Nå kan du si at – jamen, alle har jo skripts og Flash på nettisder i dag! Ja dessverre. Det blir ikke noe riktigere fordi mange webmastere har tilegnet seg dårlige uvaner…

Jeg må innrømme at lenger kom jeg ikke (les: orket jeg ikke) i testingen av siden din. Men hvis du rydder vekk skriptene kan jeg gjerne teste mer senere. Smile

Mvh,
                  Bjørn

jesperg
                  Deltager
                    • Super Nova

umiddelbart ligner det et flot projekt, rimelig overskuelig forside, og alsidigt indhold.
                    Jeg kunne godt bruge op- og nedgangstider for Danmark (måske blot et upræcist “midt i landet” sted) for Månen, ikke blot fasen, det kan have betydning for astrofoto, meteorer m.v. om Månen er på himlen et givent tidspunkt.

Held og lykke med projektet, bliver spændende at se det færdigt.

Jesper G.

2mas
                    Deltager
                      • Nova

Hej Laurits,

Hvad er det præcist du vil ha feedback på? Det grafiske, opbygning, sidens intuitive styring, performancen etc.

Så hvis du mere præcist kan definere, hvad du er ude efter, så skal jeg da nok give konstruktive råd mht. til din side.

lauritssn
                        • Asteroid

Hej Bjørn

Tak for din feedback. Det er helt ok at du har det på den måde. Det
                        sætter selvfølgelig nogle begrænsninger på hvad man kan gøre online, og
                        jeg kan godt forstå dine hensyn til sikkerhed.

MVH Laurits

lauritssn
                          • Asteroid

Hej Jesper

Tak for din feedback. Det var en god idé med måne op og nedgangstider. Jeg har set noget på http://www.nakskov-gym.dk/almadk/almadk.aspx som ser ret fedt ud. Jeg vil prøve at høre ham der har lavet det, om han er interesseret i at scriptet kommer på siden, sådan at man se det du ønsker. Alternativt er jeg meget åben overfor PHP eller Javascript kode som kan beregne det samme.

Hilsen Laurits

lauritssn
                            • Asteroid

Hej 2mas

I første omgang ville jeg gerne have feedback på om folk fx kan oprette sig på siden, kan uploade fotos problemfrit (og kan finde ud af hvor det er), samt om der blot helt generelt er ting som virker mærkelige eller uintuitive. Det er ikke så specifikt ved jeg godt, men det er som sådan heller ikke et usability studie, men mere en, hvordan er det umiddelbare indtryk, og er der nogen forbehold?!

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Hilsen Laurits

lauritssn
                              • Asteroid

Hvis der er nogen der har forslag til strukturering af forummet på siden, så er I meget velkomne til at skrive tilbage til mig. Hvad skal der være af overordnede og underordnede emner?

Hilsen Laurits

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Betatestere til projekt' er lukket for nye svar.