Bedste tid at kigge på rummet :-)

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Bedste tid at kigge på rummet :-)

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 8 måneder siden af palle. This post has been viewed 78 timesb. This post has been viewed 78 times. This post has been viewed 78 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

hangaard
      • Giant

Jeg var ude og kigge i nat ca. 00:30 ned kunne ikke rigtig se noget at jeg evt. kigge på m13 var den meget svag og m51 og m101 var helt væk…???? er mit udstyr for lille eller er det bare ikke mørkt nok…????

holm
      Deltager
        • Super Giant

Sommeren er jo ikke lige den fede tid til astro – omvendt er det et udmærket tidspunkt til at få tunet sit gear ind..

Men det er nokk ikke nu du skal regne med at tage Hubble-look-alike-pics..

chrjensen
          • Super Giant

Du skal vente til den 3. august før vi får noget der teknisk kan betegnes som “nat”. Se her.

Vent til efteråret hvor det bliver ordentligt mørkt, så vil du kunne se meget mere. Bor du i byen, kan det godt betale sig bare en enkelt gang imellem at køre uden for lands lov og ret og sætte op et mørkt sted. Det gør en kæmpe forskel

camilla
          Deltager
            • Giant

Det evige dilemma. Som studerende havde jeg bedst tid til at kigge om sommeren, hvor der til gengæld ikke var noget at se. Jo, så startede jeg med at kigge “Lysende natskyer” (der var forresten et svagt felt i nat).

Tag sydpå på ferien, så slipper du væk fra de lyse nætter.

Jeg har selv reserveret Wieth Knudsen Observatoriet inkl. 16″ SCT’en tre dage i august omkring nymåne. August er den fedeste tid – varmt endnu, mørkt igen, stjerneskud og flot kig ind mod Mælkevejens centrum.

palle.b.
            Deltager
              • Nova

Enig August er Astrotastisk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Bedste tid at kigge på rummet :-)' er lukket for nye svar.