Batterier til Canon kamera

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Batterier til Canon kamera

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 5 måneder siden af Hendriksen. This post has been viewed 28 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Hendriksen
    Deltager
      • Moon

Hejsa

Jeg skal have købt lidt flere batterier til mit Canon 1100d, og ville lige høre om folk købte originale, eller uoriginale batterier?

De er jo noget dyrere de originale, og man kan få uoriginale der har større kapacitet (på papiret ihvertfald)

Nogen der har gjort sig nogle erfaringer, de vil dele ud af?

Venlig hilsen

Martin Hendriksen

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej Martin

Er det ikke billigere i længden, at du køber en lysnet-strømforsyning til kameraet, så er der jo altid strøm–dog er det jo ikke transportabelt.

Men en akkumulator og en “cigartænder-adapter” er måske noget ??

landbo
        Deltager
          • Nova

Hendriksen wrote: Hejsa

Jeg skal have købt lidt flere batterier til mit Canon 1100d, og ville lige høre om folk købte originale, eller uoriginale batterier?

De er jo noget dyrere de originale, og man kan få uoriginale der har større kapacitet (på papiret ihvertfald)

Nogen der har gjort sig nogle erfaringer, de vil dele ud af?

Venlig hilsen

Martin Hendriksen

Ja, du kan roligt købe de uorginale som eks. LINK

Det er min erfaring de er ligeså gode som orginalerne, der typisk koster 5 til ? gange mere.

Anonym
            • Super Nova

Hej Martin.

Jeg har kørt med begge slags, og selv om de uoriginale tilsyneladende kan optage mere strøm, har jeg alligevel konstateret, at de originale holder strøm en lille time længere.

Husk på at papir er taknemmeligt.

Men de uoriginale er såmænd udmærkede til prisen.

Mvh.

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Hejsa

Jeg har brugt/set en del (mange, hundrevis) batterier til Canon digital kameraer gennem årene.

De originale har altid været OK og aldrig givet problemer. Det er jo nemt at genkende mærket.

Nogle uoriginale er ikke fem potter p.s værd, da intet af de er opgivet til holder stik, drænes
              hurtigere og bliver hurtigere dårlige (færre genopladninger) – en god del af de uoriginale –
              typisk E-bay, diverse kinesiske internetfirmaer som også udgiver sig for at være danske
              hjemmesider eller købt fysisk i butikker i Kina.

Andre uoriginale har virket upåklageligt, normalt de dyrere uoriginale mærkevarer.

Har en enkelt gang oplevet at uoriginalt batteri der ødelage kameraet (EOS 350) permanent
              første gang det blev sat i.

Duracell har batterierne, de bør forhåbentlig ikke sælge skrammel.
              http://www.duracelldirect.dk

Nightsky2014-10-08 17:30:59

holm
              Deltager
                • Super Giant

Har en PSU til både mit EOS450D (købt hos TS) og mit EOS1100D (købt i UK til dkr. 179)….Men nu har jeg selvfølgelig også et observatorium hvor de sidder fast…før dette havde et et kina-batteri til mit EOS450D – virkede fuldstændigt som det originale..

Hendriksen
                Deltager
                  • Moon

Tak for alle svarene.

Jeg regner bestemt også med at skulle investere i en power supply på et tidspunkt, men indtil videre må jeg nøjes med, at skifte batteri en gang imellem.

Jeg synes næsten også det lød for godt til at være sandt, at jeg kunne få et 2300mAh batteri ( Kina batteri) til 75 kr, det er jo næsten 3 gange så meget kapacitet som de originale

Havde selv kigget på Duracell, og synes det lød ganske fornuftigt, da de også giver garanti på batteriet i 3 år.

Så jeg tror jeg køber et par stykker af dem til at starte med, og så må jeg se hvordan de holder i længden.

Tak for hjælp og råd.

Venlig hilsen

Martin Hendriksen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Batterier til Canon kamera' er lukket for nye svar.