Batteribank

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Batteribank

• Dette emne har 32 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af landbo. This post has been viewed 411 times
Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)
  • Forfatter

landbo
    Deltager
      • Nova

Landbo wrote:

Tja, hwass skal man sige uden og komme til at gøre nogen til grin ??? Minde om at historien om Ebberød Bank måske ikke er forstået alle steder når det kommer til omkostninger.

Ikke forstået.

Og hvis “man” har svært ved at formulere sig uden at gøre “nogen” til grin, kan man også lade være med at skrive noget.

Jamen så tak i lige måde da.

Hvor tror den herre så man skal skaffe det ekstra strøm til det omtalte helt unødvendige varmebånd fra ???

Det minder mig i den grad om historien vedrørende indlåns/udlåns-renten i Ebberød Bank. Underskud.

Landbo2015-05-31 00:42:42

store.bjoern
      Deltager
        • Giant

Landbo wrote:

Tja, hwass skal man sige uden og komme til at gøre nogen til grin ??? Minde om at historien om Ebberød Bank måske ikke er forstået alle steder når det kommer til omkostninger.

Ikke forstået.

Og hvis “man” har svært ved at formulere sig uden at gøre “nogen” til grin, kan man også lade være med at skrive noget.

Jamen så tak i lige måde da.

Hvor tror den herre så man skal skaffe det ekstra strøm til det omtalte helt unødvendige varmebånd fra ???

Det minder mig i den grad om historien vedrørende indlåns/udlåns-renten i Ebberød Bank. Underskud.

Se, det var lige netop dét, vi kunne have haft en god diskussion om. Når en powerbank har f.eks. fire udgange med div. spændinger, kunne én af dem måske bruges til varmebånd. Jeg ved ikke, hvor meget sådan et bånd trækker.

landbo
        Deltager
          • Nova

Landbo wrote:

Oplysningen om hvordan lithium batterier opføre sig i kulde/lave temperaturer er korrekt. Men der er ingen der forhindre folk i og pakke batteripakken ind i en gammel jakke/strikketrøje, når den har stuetemperatur, og tage den med ud. Så vil “pakken” ikke komme til at fryse og dermed miste saften og kraften.

Så bliver jeg nødt til og citerer mig selv Bjørn. Hvis du læser hvad jeg skriver, er din ide med et varmebånd unødvendig da indpakningen nok skal holde batteriet så varmt det bibeholder sin effekt. Derfor er din ide svær og diskutere. Dertil kommer du vil slutte noget til du ikke ved hvad forbruger. Så kan man heller ikke snakke antal driftstimer.

Kan ikke rigtig finde 4 udgange på omtalte jumpstart. Jævnfør papirene loves der en udgang til forbrug på enten 12 volt 2 Amp eller 15 volt 3.5 Amp eller 19 Volt 3.5 Amp. Hvilket vil sige at pakken højst kan forsyne en montering, der forbruger 2 amp, i 6 timer.

Har overset den første pakke der linkes til, en 20 Amp batteripakke. Der er der rigtigt nok fire udgange. Men det er USB udgange på til opladning af mobiltelefoner, kamera og så videre. På et USB stik er der ikke mere end 5 volt til rådighed, derfor må pakken siges og være uegnet til astrobrug hvor udstyret normalt kræver en 12 volts strømforsyning.

Landbo2015-05-31 13:21:52

Viser 3 indlæg - 31 til 33 (af 33 i alt)
        • Emnet 'Batteribank' er lukket for nye svar.