Baggrunds ægte farve

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Baggrunds ægte farve

• Dette emne har 18 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af rigo. This post has been viewed 209 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Det jeg mener er at som regl er alle farve med i et billede og det er taget på landjorden eller astro. Men man kan jo bare skrue op for den røde hvis det er det man vil have, endda sige at blå skal være rød, og det er uden det store kundskab i PS. derimod kontrast og gain, er som regl mere fair at bruge både på landjord og astro fotos.
      Skulle det være ægte det man har hivet ned, så er det vel sort set det at bruge autocolor / auto kontrast i PS, men de fleste trækker jo helt vildt i kurverne både på den ene eller andet måde…

Men det skal ikke forstås at jeg personlige ikke gør det selv eller ikke syndes om disse ” kraftige designer colors” bare man lige husker hvad det er man har gjort eller ser… Der jo ikke noget væsen der kan se som PS kan gør/fremstiller det. Også selv om man kun var udstyrer med HA øjne

mikkellund
        • Giant

Det er lidt som om der er gået sport i at få mest mulig tåge med på billeder og her er der rigtigt meget med, fred med det. Det jeg ikke syntes om er at stjernerne alle sammen er rød. Det ville i min øjne være pænere med farver på stjerner som vi ser dem.
        MikkelLund2009-10-30 13:22:49

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

Hej Mikkel

Ja – det er jo det der følger med kunst – nemlig forskellige kritiske meninger om hvad der er pænest!
          Bare vi ikke begynder at slås koporligt som når vi snakker om hvilken type teleskop der en det bedste (og det er ikke en opfordringConfused)

Opfordringen må vel være at der til astrobilleder følger en kommentar om hvad der har været hensigten med billedet så evt. kommentarer kan gives/ses i det lys.

Jeg er iøvrigt enig i at det røde billede ikke er specielt pænt – jeg ville have foretrukket det i S/H faktisk.

Jesper:
          Jeg vil prøve den teknik ved lejlighed.

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Prøv lige gutter dette i PS med det storer røde foto der…

AUTOCOLOR

og

AUTOKONTRAST

Så er det straks beder efter min mening, men det kan gøres beder endnu VS det rød overdrev

(Gider ikke poste det, da det er fylder for meget til astroforum max uploade)

http://www.rigorigo.dk2009-10-30 13:39:51

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Baggrunds ægte farve' er lukket for nye svar.