Baggrund i forum.

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Baggrund i forum.

• Dette emne har 14 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 627 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

jens
    Deltager
      • Giant

Hvid er næsten det værste man kan udsætte astronomer for. Tongue

Hvad med en mere blød og behagelig baggrund – er der stemning for dette?

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

IKKE hvid… Aldrig hvid.

rigo
        Deltager
          • Super Nova

jaaa! lidt color tak, især så man kan se mellemrummet mellem indlæg

bobo
            • Giant

Hva med et nightmode som på gps’en?

Sort på rød baggrund, så kan i være på forum ude i obs’et uden at miste nattesynetCool

EVT noget man selv kunne “klikke” til og fra

Bobo2008-09-15 23:04:40

mhansen
            Deltager
              • Nova

Jeg synes personligt, at vi skal have nogle rigtige “astrofarver”. Væk med den lyse og mørkebrune og i stedet ind med noget blå, rød, sort, gul eller lign. De farver man forbinder med astrofotos generelt.

Så synes jeg egentlig også gerne der må komme lidt mere “spræl” i teksten på Astro-Forum. Man kunne evt. omdanne O’erne til stjerne med spikes Star. Og så må banneret også gerne fylde hele skærmen ud (på langs!!!) Wink.

MHansen2008-09-23 15:17:57

jeppe
              Deltager
                • Super Giant

Hej Michael,

Jeg var ikke klar over, at der findes officielle astrofoto-farver LOL

Der skal selvfølgelig arbejdes videre med farverne, men vi er nogenlunde derhenne, hvor vi vil være nu. Der bliver ikke ændret meget. Idéen er, at der skal være farver (hvid er for kedelig), men det skal være så neutrale farver, at man ikke bliver “irriteret” over dem.

Jeg vil dog gerne medgive, at der godt kunne bruges en kontrastfarve, så det hele ikke bliver variationer over beige. Måske en mørkere grøn til knapper og andet, der skal fremhæves?

Banneret skal selvfølgelig skiftes ud. Det nuværende er blot mit simple forsøg Ermm, og det skal erstattes af et mere “professionelt” udseende banner. Det kommer dog ikke til at fylde hele siden ud, da det ikke kan lade sig gøre rent praktisk. Folk har jo forskellig skærmbredde. Men det klarer vi ved at indsætte en baggrundsfarve, så man ikke ser overgangen.

jens
                Deltager
                  • Giant

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, er jeres (Jeppe) valg meget fint. Jeg ville gerne holde fast i den grafiske opsætning og designet.

Super godt gået Jeppe! Thumbs%20Up

Hilsen

Jens

jeppe
                  Deltager
                    • Super Giant

Tak, Jens Embarrassed

mhansen
                    Deltager
                      • Nova
                      Jeg må blankt indrømme at jeg lige var et smut inde forbi Cloudy Nights og lod mig totalt rive med at deres farvevalg. Men jeg må da også helt medgive Jeppe, at hvis der måske kommer lidt flere nuancer i farvevalget, så bliver det straks langt bedre at se på. Wink

Og om der findes en standard for farver i astrofotos. Det må jeg nok indrømme at Hubble paletten m.m. helt har afvist. Men det er bare hvad jeg “normalt” forbinder med astronomi og astrofotos. LOL

Men jeg vil da så også lige benytte lejligheden til at udvise min dybeste respekt for Lyra og deres arbejde mht. til dette forum. Fra planerne om et nyt forum blev annonceret og til nu, er det bare gået stærkt og resultatet er helt kanon. Super gået!!! ClapClapClap

MHansen2008-09-23 18:03:06

jeppe
                      Deltager
                        • Super Giant

Ak, gik det var sandt, det du skriver om, at det er gået stærkt fra annoncering til launch. Men vi må blankt meddele, at det er gået langt fra stærkt. Det er faktisk et år siden, at vi første gang annoncerede vores planer om et nyt forum. I mellemtiden har vi haft to programmører på og et skift af et helt igennem elendig webhotel. Men nu er det tredje programmørhold på (QCode), og vi ligger hos Azero. Og NU går det stærkt og helt uden problemer!

Eneste ulempe vi kan se, er at serverpladsen hos Azero er endog meget dyr. Belært af erfaringerne med en billig udbyder vil vi dog aldrig, aldrig, aldrig nogensinde igen tage en billig udbyder. Kvalitet koster.

Vi arbejder dog på at udvide serverpladsen uden at det går ud over performance på forum. Om det lykkes, ved jeg ikke endnu, men vi krydser fingrene og har tegnebogen parat Thumbs%20Up

bobo
                          • Giant

Faldt lige over denne side http://astrochat.co.uk/forum/

Det syndes jeg ser kanon godt ud, sort med stjerner. Kan stadig ikke li denne her farve, den er alt for trist Disapprove

Farverne minder mig om de gamle lortebrune DSB vogne, vildt sindsoprivende Ermm

Man kan helt komme i tvivl om det er et astroforum, tjek mit link, det er sq sådan det skal laves! Thumbs%20Up

Bobo2008-09-23 23:03:38

mhansen
                          Deltager
                            • Nova

Som jens ganske rigtig skriver, så er farverne behagelige og i en rimelig god sammensætning. Men dog må jeg også medgive dig i, Bobo, at det i min verden altså stadig ikke signalerer astro-forum.

Det er et rigtig flot setup på den side du henviser til, omend måske en lille smule monotont. Dog kan man da heller ikke forvente, at Jeppe og Henrik gider gå i krig med et totalt omdesign, som din side jo lægger op til.

Men Jeppe, hvis vi kunne få sådan en baggrund, som baggrund, så havde de været rigtig lækkert.. Faktisk rigtig RIGTIG lækkert.

Mit forslag er, beskedent, sort baggrund til astro-forum. Ligesom nattehimlen.. Hehe.. WinkClap

Og jaja, jeppe.. Det er da rigtigt at der får et års tid siden var en eller anden på Lyra, der sådan med hånden lidt for munden kom til at hoste “nytforum” ud og alle klappede. Det tæller jeg nu ikke som sådan med. Jeg tænker mere på den tid fra, hvor moralen virkelig var “at nu skulle det altså være” og så til nu. Der synes jeg det har gået rimelig stærkt. Men uanset farver, layout og andet, så er dette forum et fantastisk tiltag. Såå, jeg fastholder stadig mine ClapClapClap

MHansen2008-09-24 00:06:53

navid
                              • Asteroid

Jeg synes også det skal være sådan en slags nightvison ligesom på stellarium, rød og sort Cool

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

De brune nuancer er måske lidt kedelige, men jeg tror det er bedst hvis siden holdes i nogle lignende, dæmpede pastelfarver. Det er meget mere øjen og læsevenligt end en side med høj kontrast som f.eks. den sort/hvide side Bobo henviser til.

Det ultimative ville jo være hvis man havde mulighed for selv at vælge farveskema.

Jesper

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Pas på med at vælge farver eller kombinationer med høj kontrast. Jeg ved godt, at man netop på mange astronomisk relaterede sider vælger en sort baggrund med en hvid eller lys tekst. Det er bare ikke behageligt for øjnene. Jeg skriver en del til daglig, og som en skrev, så er en hvid baggrund med sort tekst ikke den bedste. Jeg har valgt at køre med en svagt gullig baggrund i Mine Word-dokumenter – den rar at se på – men skrives dog ikke ud 🙂

Astro-forums baggrund er efter min mening brugervenlig, så den vil jeg godt beholde.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
                                • Emnet 'Baggrund i forum.' er lukket for nye svar.