BackyardEOS, APT, … ?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR BackyardEOS, APT, … ?

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af John. This post has been viewed 83 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har tidligere prøvet BackyardEOS, og har nu snublet over APT (http://www.ideiki.com/astro/Default.aspx).

Er der nogen herinde der har erfaringer med begge og kan pege på nogle åbentbare fordele/ulemper ved disse to?

/Rudi B. Rasmussen

xplode
      Deltager
        • Nova

Min meninger er att BackyardEOS er veldig enkelt og oversiktig så det er lett å bruke.

APT har litt mer funksjoner, men dårlig interface så det ikke er så lett å bruke.

Etterhvert så skal jeg gå over til Sequence Generator Pro, det ser ikke så flott ut og er ikke så lett å bruke, men det det har mange funksjoner for å automatisere fokus, automatisere opptak på flere objekter, plate solving etc.

John
        Deltager
          • Nova

Meget enig med Ole. Backyard er enkelt at gå til og er vel nærmest designet til brug med Canon Dslr. Apt har en autofocus funktion, som bl.a virker med canon og deres linser. Jeg blev aldrig rigtig tilfreds med Apt og skiftede så til Sequence Generator Pro. Det er til gengæld rigtigt godt og hvis du først henter deres prøveversion så er der ingen vej tilbage. Man skal dog huske det er et rent capture program, ingen efterbehandling overhovedet. Du skulle prøve det, og prøv også funktionen “framing & mosaic Wizard”

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Tak for tilbagemeldingerne. SGP ser godt nok også spændende ud.

Hvad var det ved APT der generede dig John?

/Rudi B. Rasmussen

erikgu
            Deltager
              • Nova

Jeg har brukt APT i flere år og er meget godt fornøyd. Nye fuksjoner kommer ofte. Har ikke fått testet ut autofokus og platesolving men noen sier det er bra. Det releases i versjon som er ut nå straks.

Erik G

Erik G

John
              Deltager
                • Nova

rudibr wrote:

Hvad var det ved APT der generede dig John?

Da jeg brugte det havde det ikke færdig autofocus funktion, men den var under udvikling. Jeg husker ikke i detaljer præcist hvad mere der gjorde, at jeg kastede mig over SGP.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'BackyardEOS, APT, … ?' er lukket for nye svar.