Baader Diamond Steeltrack er landet

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Baader Diamond Steeltrack er landet

• Dette emne har 23 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af Nicolaj. This post has been viewed 841 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

God eftermiddag

Er der nogen der har erfaringer med Baaders nye Diamond Steeltrack fokuser? Ikke den gamle
      Steeltrack, den kender jeg.

Skulle kunne holde hele 6 kg. Ingen slør, og bøjninger, glider ikke. Prisen ser rigtig god ud.

http://www.baader-planetarium.com/en/2%22-bds-nt-baader-diamond-steeltrack.html

http://www.baader-planetarium.com/en/downloads/dl/file/id/173/product/2859/baader_diamond_steeltrack_advertisement.pdf

Nightsky2017-10-12 17:56:49

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Lars
        Jeg kan varmt anbefale den har selv en med motorfocus den holder hvad der loves.

nightsky
        Deltager
          • Neutron star

Godt at læse Henning. Mange tak.

Så er det vel bare at bestille Smile

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Har du overvejet en moonlight fokuser? Har selv en på min 10″rc og den virker bare

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Hej Bent

Har ikke overvejet Moonlight. Jeg har en i forvejen, og har fundet den ikke kan klare de krav jeg har. Fleks og slidtage. 2,5″ Moonlight har kun et lift på 2,5 kg.

Nicolaj
              Deltager
                • Giant

6kg?? Det var ellers ikke så lidt og en rigtig god oplysning. Den kunne jeg også godt finde anvendelse for.

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Ja 6kg., den skulle gerne kunne trække kamera og spektrografer uden problemer.

Nicolaj
                  Deltager
                    • Giant

Hvis den både kan holde 6kg sideværts uden at flekse og også kan løfte 6kg uden at glide lidt SÅ er jeg interesseret!!

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

HHmm, det var nu bedre om du købte en hjem og så tester det, fremfor det er mig som skal gøre det

LOL

Men nu skal jeg nok teste, eksemplar lande forhåbentlig inden længe.Smile

Skulle gerne komme samtidig med lidt andet Clap fra Astro Systems

Peter
                      Deltager
                        • Main Sequence

Kære Lars,

Ved du hvad step size er i microns?

Kh. Peter

Astro Optics
                        Deltager
                          • Main Sequence

Hej Peter,

(Håber det er ok at jeg ”maser” mig ind her)

Vedr. SteelDrive så skriver Baader på deres hjemmeside:

Important note: Successor Version with completely new software under preparation. We’ll keep you posted.

Ligenu kan man ikke altså købe motor eller håndkontrol fra Baader til deres Diamond SteelTrack – eller den gamle SteelTrack fokuser.

Der kommer et komplet nyt SteelDrive system på et tidspunkt.

Baader svarer på deres hjemmeside at de regner med starten af 2019

Die neue Version beinhaltet neue Hardware und neue Software.

Lieferzeit vorraussichtlich Anfang 2019.

———————————————–

Det der står herunder er for den nu udgåede Diamond SteelDrive version:

Når der bruges SteelDrive til at kontrollere fokusmotor:

Minimum step size er 2,3 micron

Fra SteelDrive manualen:

Minimum Drawtube Feed 2.3 microns

Maximum Drawtube Speed 1 mm/sec

OBS:

SteelDrive kan enten kontrolleres fra håndkontrol eller fra PC.

Bruges håndkontrol skal der bruges en strømforsyning til håndkontrollen og til at drive motoren.

Baader oplyser 6-14 V DC og Jack 3.5mm stereo stik.

Bruges pc får motor strøm via USB port.

Løfteevne når der bruges SteelDrive:

Baader oplyser at løfteevne er 3 kg når der fås strøm via USB port.

High torque / low power consumption. Lifts 3 kg load with 3 AA cells or with USB power

Manual kan hentes her:

http://astro-optics.dk/diamond-steeldrive-english-manual-v09-15.pdf

Kan ikke se nogen nyere manual hos Baader.

Igen: Dette er manualen til den oprindelige Diamond SteelDrive.

Der kan være ændringer når den nye version kommer.

ASTRO OPTICS2017-10-09 16:52:35

Mvh
                          Mogens Zachariasen
                          http://www.astro-optics.dk

Forhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
                          Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
                          Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.

nightsky
                          Deltager
                            • Neutron star

PAa-H wrote: Kære Lars,

Ved du hvad step size er i microns?

Kh. Peter

Desværre ikke Peter. Jeg forventer at sætte mit egen motor og styring på. Jeg skulle gerne ned
                            på 3,6 mikrometer eller bedre da jeg vil kunne lave perfekt fokus hvis jeg engang skulle perfekt
                            seeing.

Kan se Mogens har været så flink at sætte tal ind for Baaders motordrev. Det overholder fint mine
                            krav.

Nightsky2017-10-09 18:14:31

Peter
                            Deltager
                              • Main Sequence

Tak til Mogens og Lars. Det ser godt ud. Jeg skal nok lidt længere ned for så vidt angår step size, men det ser ud til at være kram.

..og så håber vi på bedre seeing (og færre skyer!)

Kh. Peter

nightsky
                              Deltager
                                • Neutron star

PAa-H wrote: … Jeg skal nok lidt længere ned for så vidt angår step size….
                                Kh. Peter

Hej Peter

Jeg har beregnet minimums step på 3,6 mikrometer ud fra “New Critical Focus Zone”. Så jeg
                                undrer mig over du vil længere ned i step størrelse.

Jeg bliver nervøs, er der noget jeg ikke har taget højde for?Confused Hvordan er du kommet frem til
                                dine krav til step størrelse?

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Hej

Læg også lige mærke til den low profile focuser, som TOC bruger. Den kan klare 8 kg.

Jeg lurer lidt på, om der findes en standardtest som kan godtgøre, hvor meget en

fokusering kan bære.

EDIT: korrekt link

Orion focuser

Mvh

TorbenTorben Taustrup2017-10-11 06:34:32

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
                                • Emnet 'Baader Diamond Steeltrack er landet' er lukket for nye svar.