SÆLGES: Baader Alan Gee Mark II Telecompressor for SC systemer

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT SÆLGES: Baader Alan Gee Mark II Telecompressor for SC systemer

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 4 år siden af kimejby. This post has been viewed 531 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

kimejby
    Deltager
      • Asteroid

Baader Alan Gee Mark II er designet til Schmidt Cassegrain-teleskoper af Celestron og Meade. Det reducerer brændvidden og forbedrer billedkorrektionen.

♦ Den fotografiske hastighed øges fra f / 10 til f / 5,9
      ♦ Eksponeringstiden reduceres med 65%
      ♦ Feltkurvning korrigeres
      ♦ Brugbar belyst feltdiameter på 32 mm
      ♦ Nem tilpasning til 2 ” via medfølgende adaptere
      ♦ Kan også bruges visuelt
      https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p732_Baader-Alan-Gee-f-5-9-Telecompressor-Mark-II-for-Schmidt-Cassegrains.html

Nypris EURO 244 = 1.830 DKK
      SALGSPRIS : 900 DKK

Vedhæftninger:

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Jeg kunne godt være interesseret i denne. Er dog lidt i tvivl om præcist, hvor den monteres og om alle de nødvendige dele følger med
        Jeg bruger Baader clicklock til SCT og løs Baader diagonal, kan den monters i forbindelse med disse?

kimejby
        Deltager
          • Asteroid

Hej Claus,

1. Det jeg sælger er 100% komplet, alle dele er der, og det er i perfekt stand.

Da jeg købte den i sin tid købte jeg denne udgave

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p732_Baader-Alan-Gee-f-5-9-Telekompressor-Mark-II-fuer-Schmidt-Cassegrain.html

Og købte så Baader 2” adaptionen med de 3-4 varenumre du kan se nævnt i deres beskrivelse

2. Mht om du kan benytte den med din Sct, ja det er jeg da helt sikker på, men om du lige mangler en adapter eller 2 kan jeg ikke lige gennemskue.

Her er link til Baaders Alan Gee manual, sikker på du her kan finde dit svar😁

Click to access baader_alan_gee_ii_telecompresor_shapley_lens_f_5_9_manual_and_applications.pdf

Mvh

Kim

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Det må kunne lade sig gøre, så jeg vil gerne købe den – hvordan? Send mig en privat mail med adresse/telefon – hvis Jylland/Fyn – så….

kimejby
            Deltager
              • Asteroid

Solgt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.