› Fora › ASTRO-FORUM › KØB & SALG, FORHANDLERNYT › Baader 2'' ClickLock m.m.
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 13 år, 8 måneder siden af Astro Optics. This post has been viewed 388 times
-
ForfatterIndlæg
-
23. juni 2010 kl. 14:31 #40245
Astro OpticsDeltager- Main Sequence
Hej,Vil lige gøre lidt reklame for tre gode produkter fra Baader-Planetarium.Baader 2” ClickLock Adapter:Det må være en af de bedste holdere for okular, diagonal eller fotoudstyr på markedet.Jeg var både nysgerrig og skeptisk, (det skal man være :o), men efter at have haft den i hånden og prøvet den selv, er jeg 100% overbevist.Fordelene er flere:For det første er den 100% sikker. Udstyret sidder fast og den er stærk.For det andet bliver udstyret spændt lige op. (I andre holdere kan udstyret rykke sig).For det tredie er holderen lynhurtig at bruge, og man slipper for pinolskruerne.Fås til Schmidt-Cassegrains og andre teleskoper.Kik ind på siden og se mere om disse ClickLock adaptere.
Den adapter som er vist øverst på siden er monteret på min Celestron NexStar 8 GPS. Diagonalen er en 2” diagonal med almindelig blank cylinder, som sidder perfekt i denne holder.Baader 1,25” LaserColli™ Mark III:http://www.astro-optics.dk/baaderlasercoll.htmEn præcis og brugervenlig laserkollimator til justering af newton teleskop.
Kik ind på siden og se mere om denne laserkollimator, som er på lager her.Justerbare afstandsstykker til finjustering af afstand imellem kamera og reducer / korrektor / flattener.Med Baader VariLock adapter kan afstande justeres med tolerancer på mindre en millimeter.Konstruktionen er stærk, og når alt er spændt er adapteren stiv og kan bære både kamera og filterhjul. Der er IKKE noget som giver sig.
VariLock har M42 t-gevind og passer til t-ring og fotoadaptere.
Fås i to længer:VariLock 29 (20 – 29mm)VariLock 46 (29 – 46mm)Kik ind på siden og se mere om disse adaptere, som er på lager her.Og til orientering kan jeg oplyse at jeg skal have varer hjem fra Baader ultimo denne måned, så hvis nogen er interesset i disse eller andre varer fra Baader har jeg mulighed for at få det med hjem i den sending.Tjek også denne side for at se ændringer på Astro Optics hjemmeside:ASTRO OPTICS 2010-06-23 14:34:02
Mvh
Mogens Zachariasen
http://www.astro-optics.dkForhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Baader 2'' ClickLock m.m.' er lukket for nye svar.