Bøvl med TheSky/CCDSoft

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Bøvl med TheSky/CCDSoft

• Dette emne har 18 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 718 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hovsa – Jeg har bare prøvet med plugin driveren til ikke Ascom Qcam og den dukkede slet ikke op ! Men kom dog med en fejlmeddelse om at jeg skulle aktivere den !

Svært når man ikke kan vælge den… !

Jeg prøver da lige Ascom driveren og ser om den så kan finde den.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

AstroArt kan fint lave en platesolve, men ved stadig ikke om den kan overføre det til teleskopet.

Her er forresten min M63 lavet med AstroArt/PhotoShop3:

99% af alt støjen kommer fra dårlige blå frames.

MStauning2009-03-09 20:47:13

Mogens.Bildsøe
        Deltager
          • Nova

Michael, hvor længe skal du eksponere for at få så meget signal? Der er ligesom en aura omkring selve galaxen- er det rigtigt? Godt nok er der megen støj som du skriver, men ka’ du ikke bare trylle med det også?

Jeg er ret spændt på at høre, om du kan overføre AstroArt platesolve til teleskop. Iøvrigt, fik du installeret ASCOM og afprøvet qcam5 i CCDSoft?

Hilsen Mogens B.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Tjae der er jo en del der, så længe vi ikke snakker blå Embarrassed

Men hvor meget? Det er 8 x 10min Lum, også 3 x 10min RGB eller 170 min total. Den Aura er de svage dele af galaxen, som kommer bedre med hvis det var taget fra et mørkt sted. Problemmet med støjen er at de blå er taget i de tidlige morgentimer, som jo bestemt ikke er det bedste tidspunkt at tage blå på. Og støjen fremkommer netop for at få bare lidt farve med, når der ikke er mere af den end bare 3 frames, hvoraf de blå er der næsten ingenting på…

Og jeg mangler stadig at installere Ascom driverne og se om de så dukker på i CCDSoft, for det lige gjort i aften – havde helt glemt det. Men fik også først min PC tilbage i går, den har været i stykker og sent til rep. Typisk har to, begge går ned på samme tid – En med skærmen og den anden en død HDD.

Men leger lige lidt mere med AstroArt, har ikke installeret updates og plugins endnu. Så det er lavet med en ren installation, hvor jeg har fundet ud af at DDP virker lidt anderledes end jeg troede.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Bøvl med TheSky/CCDSoft' er lukket for nye svar.