Bøger omkring Astro DSLR foto

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Bøger omkring Astro DSLR foto

• Dette emne har 5 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af bjoern. This post has been viewed 503 timesandersen. This post has been viewed 503 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

chrjensen
      • Super Giant

Nå, så blev valget gjort. Mit første kamera til brug på teleskopet blev et Canon EOS 450D. Kæresten ville også gerne have et ordentligt kamera til feriebilleder (hviket også betyder nul modding). Nu mangler vi bare noget klart vejr til at afprøve skidtet.

Anyway, Er der nogen der kan anbefale en bog omkring DSLR astro-fotografering? Jeg leder ikke efter en totalt begynderguide – det kan man finde på nettet. Den må gerne være skrevet på et forholdsvist teknisk niveau.

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej Christian,

Tillykke med dit DSLR.

Mht. en god bog om emnet. Der er selvfølgelig Jesper Sørensens udemærkede bog om astrofoto, den er vi mange her på forum der kan sige god for.

Ellers har jeg også været rigtig glad for denne: http://www.astropix.com/GADC/GADC.HTM

Det er en elektronisk bog, der også indeholder video sektioner. “Bog” delen gør bla. brug af “mouse over”, så du kan flippe forskellige actions on/off på de mange billedeksempler.

Bogen omhandler udelukkende astrofoto med DSLR og tager udgangspunkt i efterbehandling i Photoshop. Der er også mange gode tekniske afsnit, så man forstår hvordan en kamera sensor virker. Der kan klart anbefales.

Mvh

Heine

Wieben2009-03-03 22:36:00

bobo
          • Giant

Hej Christian.

Tror da at Jesper har lavet en rigtig god bog. Du får lige et link til en smagsprøve Smile http://www.astrofoto.dk/Astrofoto.html

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Udover Heine og Bos udmærkede forslag Embarrassed kan jeg anbefale Michael Covingtons bog:

hoest
            Deltager
              • Nova

Jespers bog kan varmt anbefales jeg har den selv og jeg bruger den.ellers kan man godt løbe sur i det

bjoern.andersen
                • Main Sequence

Jespers bog er lige præcist den som sørger for at man ikke føler sig som total idiot når man begynder at kaste sig ud Astrofoto. Anskaf den og du vil, som jeg – sove bedre om natten.ClapClapHug

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Bøger omkring Astro DSLR foto' er lukket for nye svar.