Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Avatar

• Dette emne har 31 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 630 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter

jeppe
    Deltager
      • Super Giant

Rune CB. wrote: Hei Bjørn,

Den linken du la ut funker ikke her hos meg ….. LOL

Hej Rune,

At du også har problemer med Bjørns link får mig til at tro, at det er din browser/netleser, der er problemet. Jeg gætter på, at din browser ikke tillader pop-ups. Har du en “pop-up killer” installeret?

Der er i øvrigt ingen begrænsinger på, hvornår man kan uploade filer. Det kan man gøre, lige så snart man er blevet medlem.

rune.cb.
      Deltager
        • Super Nova

Jeppe wrote: At du også har problemer med Bjørns link får mig til at tro, at det er din browser/netleser, der er problemet. Jeg gætter på, at din browser ikke tillader pop-ups. Har du en “pop-up killer” installeret?

Ja, det var en pop-up blokkering som hindret linken å komme opp i browseren.

Et annet spm: Det er enkelte filer jeg ikke får lagt inn i Avataren. Dette gjelder .jpg filer som ikke overstiger maks 20kb (ca. 15 – 17kb). Avataren jeg har nå funker, men det er ikke dette bildet jeg egentlig ønsker å ha, så spm.et er derfor hva som blokkerer/hindrer andre .jpg filer å bli lastet opp eller installert i avataren Question

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Har du lenke til internett til avataren du ønsker å bruke?
          Eller ligger den kun på din harddisk?

Mvh,
          Bjørn

rune.cb.
          Deltager
            • Super Nova

den ligger på disken.

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Kan du laste den opp til et sted på internett, så jeg kan se på filen og se om det er noe galt? Prøv f.eks. på http://bildr.no/

Mvh,
              Bjørn

rune.cb.
              Deltager
                • Super Nova

Tror ikke jeg vil gjøre det Bjørn. Navnet mitt står på filen, så utenforstående kan derfor identifisere hvem som har lagt ut filen.

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Som du ser fikk jeg skiftet avatar til den du sendte meg i e-post. Jeg lastet den opp til min hjemmesides fotoalbum (skal fjerne den straks) og la inn URL-en i profilen for ny avatar.

Mvh,
                  Bjørn

rune.cb.
                  Deltager
                    • Super Nova

Hmm ….. merkelig! Jeg får stadig feilmelding ved opplasting av bildet i “Kontrollpanel – Profiler”. Både str. og filtype er jo riktig.

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Nå prøvde jeg å laste opp via Fil Manager og så endre avataren via Endre Profil, og det fikk jeg ikke til! D.v.s. jeg fikk til å laste opp bildet, men ikke å endre avataren i profilen etterpå. Så her er et eller annet feil, for det har vært mulig før!

Men å lenke til nytt avatarbilde via en ekstern lenke går fortsatt. Se mitt nye profilbilde t.v. av en GSO 16″ dobson.

Mvh,
                      Bjørn

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Nå vet jeg hvordan man gjør, Rune:

1) Last opp filen til ditt filområde på forumet med “Fil Manager”
                        2) Gå inn i “Fil Manager” og venstreklikk på det opplastede bildet i listen t.v.
                        3) Høyreklikk på selve bildet og velg “Copy Image Location” fra popup-menyen
                        4) Gå inn i profilen og endre avataren ved lime URL-en inn med Ctrl+V (eller “Paste” fra høyreklikkmenyen)
                        5) Oppdater profilen

Dette er under forutsetning av at du klarer å opplaste filen til forumet.

Hvis du må bruke en ekstern lenke istedet, er metoden denne:

1) Høyreklikk på et internettbilde i JPEG-format som er under 20 KB, og velg “Copy Image Location” fra popup-menyen

2) Gå inn i profilen og endre avataren ved lime URL-en inn med Ctrl+V (eller “Paste” fra høyreklikkmenyen)

3) Oppdater profilen

Her er f.eks. URL-en jeg har til din avatar, som jeg lastet opp til forumet i stad:

http://www.astro-forum.dk/uploads/285/Rosette.jpg

Hvis du forsøker å legge inn den URL-en der i din profil, for avatar-bilde, bør det gå! Men husk at dette bildet blir fjernet fra mitt område snart. Da vet jeg ikke om du beholder avataren eller om den også forsvinner … men du kan prøve. Smile

Bjørn T. Jønsson2009-09-23 18:45:08

Mvh,
                        Bjørn

rune.cb.
                        Deltager
                          • Super Nova

Jeg brukte en ekstern link og fulgte anvisningen som du beskrev i alt. 2. Det funker! Smile

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Bra! Prøv metode 2 nå på bildet i min forrige post.

Mvh,
                            Bjørn

rune.cb.
                            Deltager
                              • Super Nova

Yep, det funker! Smile

Det ble mange innlegg og mye posting for svært lite. LOL

Mvh Rune.

Bjørn Sandåker
                              Deltager
                                • Neutron star

Hey, det viktigste er at du er fornøyd! Vi prøver så godt vi kan å hjelpe der vi kan, vet du. Wink Det meste annet de snakker om her på forumet kan jeg dessverre ikke hjelpe med.

Mvh,
                                Bjørn

rune.cb.
                                Deltager
                                  • Super Nova

Ok, takk for hjelpen uansett! Smile

Mvh Rune.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
                                • Emnet 'Avatar' er lukket for nye svar.