› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Avatar
- Dette emne har 31 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 630 times
-
ForfatterIndlæg
-
22. september 2009 kl. 12:58 #22335
jeppeDeltager- Super Giant
Rune CB. wrote: Hei Bjørn,
Den linken du la ut funker ikke her hos meg …..Hej Rune,At du også har problemer med Bjørns link får mig til at tro, at det er din browser/netleser, der er problemet. Jeg gætter på, at din browser ikke tillader pop-ups. Har du en “pop-up killer” installeret?Der er i øvrigt ingen begrænsinger på, hvornår man kan uploade filer. Det kan man gøre, lige så snart man er blevet medlem.23. september 2009 kl. 12:51 #22485
rune.cb.Deltager- Super Nova
Jeppe wrote: At du også har problemer med Bjørns link får mig til at tro, at det er din browser/netleser, der er problemet. Jeg gætter på, at din browser ikke tillader pop-ups. Har du en “pop-up killer” installeret?
Ja, det var en pop-up blokkering som hindret linken å komme opp i browseren.Et annet spm: Det er enkelte filer jeg ikke får lagt inn i Avataren. Dette gjelder .jpg filer som ikke overstiger maks 20kb (ca. 15 – 17kb). Avataren jeg har nå funker, men det er ikke dette bildet jeg egentlig ønsker å ha, så spm.et er derfor hva som blokkerer/hindrer andre .jpg filer å bli lastet opp eller installert i avatarenMvh Rune.
Website: www.runecb.com
23. september 2009 kl. 12:56 #22486
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Har du lenke til internett til avataren du ønsker å bruke?
Eller ligger den kun på din harddisk?Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 13:00 #22487
den ligger på disken.
Mvh Rune.
23. september 2009 kl. 13:38 #22491
Kan du laste den opp til et sted på internett, så jeg kan se på filen og se om det er noe galt? Prøv f.eks. på http://bildr.no/
Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 14:41 #22497
Tror ikke jeg vil gjøre det Bjørn. Navnet mitt står på filen, så utenforstående kan derfor identifisere hvem som har lagt ut filen.
Mvh Rune.
23. september 2009 kl. 17:32 #22509
Som du ser fikk jeg skiftet avatar til den du sendte meg i e-post. Jeg lastet den opp til min hjemmesides fotoalbum (skal fjerne den straks) og la inn URL-en i profilen for ny avatar.
Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 17:49 #22512
Hmm ….. merkelig! Jeg får stadig feilmelding ved opplasting av bildet i “Kontrollpanel – Profiler”. Både str. og filtype er jo riktig.
Mvh Rune.
23. september 2009 kl. 18:10 #22514
Nå prøvde jeg å laste opp via Fil Manager og så endre avataren via Endre Profil, og det fikk jeg ikke til! D.v.s. jeg fikk til å laste opp bildet, men ikke å endre avataren i profilen etterpå. Så her er et eller annet feil, for det har vært mulig før!
Men å lenke til nytt avatarbilde via en ekstern lenke går fortsatt. Se mitt nye profilbilde t.v. av en GSO 16″ dobson.
Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 18:27 #22521
Nå vet jeg hvordan man gjør, Rune:
1) Last opp filen til ditt filområde på forumet med “Fil Manager”
2) Gå inn i “Fil Manager” og venstreklikk på det opplastede bildet i listen t.v.
3) Høyreklikk på selve bildet og velg “Copy Image Location” fra popup-menyen
4) Gå inn i profilen og endre avataren ved lime URL-en inn med Ctrl+V (eller “Paste” fra høyreklikkmenyen)
5) Oppdater profilenDette er under forutsetning av at du klarer å opplaste filen til forumet.
Hvis du må bruke en ekstern lenke istedet, er metoden denne:
1) Høyreklikk på et internettbilde i JPEG-format som er under 20 KB, og velg “Copy Image Location” fra popup-menyen
2) Gå inn i profilen og endre avataren ved lime URL-en inn med Ctrl+V (eller “Paste” fra høyreklikkmenyen)
3) Oppdater profilen
Her er f.eks. URL-en jeg har til din avatar, som jeg lastet opp til forumet i stad:
http://www.astro-forum.dk/uploads/285/Rosette.jpgHvis du forsøker å legge inn den URL-en der i din profil, for avatar-bilde, bør det gå! Men husk at dette bildet blir fjernet fra mitt område snart. Da vet jeg ikke om du beholder avataren eller om den også forsvinner … men du kan prøve.
Bjørn T. Jønsson 2009-09-23 18:45:08 Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 18:45 #22523
Jeg brukte en ekstern link og fulgte anvisningen som du beskrev i alt. 2. Det funker!
Mvh Rune.
23. september 2009 kl. 19:01 #22525
Bra! Prøv metode 2 nå på bildet i min forrige post.
Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 19:12 #22527
Yep, det funker!
Det ble mange innlegg og mye posting for svært lite.Mvh Rune.
23. september 2009 kl. 19:17 #22528
Hey, det viktigste er at du er fornøyd! Vi prøver så godt vi kan å hjelpe der vi kan, vet du.
Det meste annet de snakker om her på forumet kan jeg dessverre ikke hjelpe med.
Mvh,
Bjørn23. september 2009 kl. 19:30 #22530
Ok, takk for hjelpen uansett!
Mvh Rune.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Avatar' er lukket for nye svar.