Autostar/philips tucam/GoTo

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Autostar/philips tucam/GoTo

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af Finn. This post has been viewed 436 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

navid
      • Asteroid

Hej jeg vil gerne spørge om hvad disse 3 ting er, jeg har læst lidt om dem, men ærligt så forstår jeg ikke så meget af det 🙁

//Navid

k_holst
      Deltager
        • Nova

Autostar er håndkontrollen til en Meade montering.

Philips Toucam er et webcam med en rimelig lysfølsom chip. Flå linsen af og lim en stump rør der passer i okularholderen på og du har et udemærket camera til planet og månefoto.

Goto er computerstyring til et teleskop – Kan vel oversættes til “GåTil”

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Navid, du har jo kik på en LXD 75 montering, uden Autostar, eller håndkontrol, som Kim skriver, der følger normalt en Autostar med når man køber en LXD 75, men så er prisen også højere, Autostaren bruges sammen med LXD 75 til at afsøge himlen eller finde objekter, som feks. planeter og galaxer, og det gør den når du har tastet et opjekt ind på selve autostaren, og trykket på (Goto) Men som jeg forklarede dig i aftes, skal du begynde at fotografere, skal du have et camera, den billigste måde at komme igang på er et lille Web camera, Men start med monteringen, samt autostaren, jeg kunne se i en anden tråd at der var en der ville give dig, en tubus, som jeg ikke kan huske hvad var, Han bor jo også i frederikshavn, kontakt ham og så kan du måske se hans udstyr, så forstår du det nok lidt bedre.

navid
            • Asteroid

Kim og Finn tak Thumbs%20Up

/Navid

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Nå jo det var gosky eller Johnny, fra nordjylland, den tubus han vil give dig er en 6″ der passer til LXD 75, samt at der er monteret en motorfocus, så det er næmmere at focusere, eller gør billed skarbere med, på de opjekter man vil se. Det du så mangler er nogle okulare i forskellige størelser til at sætte i tubussens okularholder, så du kan se opjekterne i forskellige størelser, jeg har da et par stykker du godt kan få med. Det er så nok det som jeg kan forklare om den sag. Du kunne også tage ned til dem der handler med Astro udstyr, der ligger et par stykker i Ålborg.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Autostar/philips tucam/GoTo' er lukket for nye svar.