Autofokus

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Autofokus

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af John. This post has been viewed 25 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

erikgu
    Deltager
      • Nova

Hei,

Til det ny teleskopet kjøpte jeg en motorfokuser fra TS , http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p5218_TS-Fokussiermotor-fuer-Baader-2–Steeltrack.html, det er en enkel dc motor, dvs. ingen stepper motor. Jeg ønsker å kjøpe en focus kontroller slik at jeg kan koble den på pc for å få autofocus.

Er det noen som har tips til kontroller og software. Hvis mulig en ikke alt for dyr løsning. Ser at det finnes løsninger som inkluderer Maxim men siden jeg ikke har den syntes jeg en løsning som inkluderer den vil være for dyr.

Erik G

Erik G

John
      Deltager
        • Nova

Hej Erik

Jeg bruger denne fra Hitec, det var den billigste jeg kunne finde – £69.00. Den virker fint og kan også bruges med programmer der understøtter ascom.

LINK

erikgu
        Deltager
          • Nova

Hei John og takk for tipset. Har du brukt den sammen med noen autofocus applikasjon ?.

Erik G

Erik G

John
          Deltager
            • Nova

jeg bruger den med Hitecs egen der hentes fra deres hjemmeside, som du kan se i linket.John2013-10-24 11:00:49

Søren Hansen
            Deltager
              • Giant

Hej Erik og John

Jeg sidder lige og læser med over skulderen.

John: Der er IKKE autofocus på den du linker til, det ser jeg i følgende afsnit af teksten:

“If the highest level of autofocus is what you want we recommend our new range of stepper motor based controllers which will be available very shortly.”

Men jeg glæder mig til at se hvordan de får den til at autofocus’e

Klar himmel til jer begge

John
              Deltager
                • Nova

@Søren – nej rigtigt autofocus kan man vel ikke rigtigt kalde det, her er det jo bare at styre focusmotoren fra pc’en. Et ægte autofocus setup, hvor motor og software spiller sammen, er en helt anden sag, men det findes vel! For mig, har det alligevel været et “step up” at kunne kontrollere og lave de helt små korrektioner via pc’en.

hilsen fra John

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Autofokus' er lukket for nye svar.