Auto guidning.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Auto guidning.

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 4 år, 2 måneder siden af claus. This post has been viewed 889 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

claus
    Deltager
      • Main Sequence

Hej alle.

Jeg kunne vældig godt tænke mig auto guidning til min hjemmelavede opstilling. Timeaksen består af et stort tandhjul på 275 tænder ved Modul 1, og drives via en snekke og udveksling af en vekselstrøms synkronmotor som følger netfrekvensen helt præcist. Deklinationsaksen består af et stort tandhjul på 220 tænder ved Modul 1, og er monteret med en jævnstrømsmotor via snekke/tandhjuls udveksling. Synkronmotoren er regnet ud til at køre 1,8% for hurtigt, og stoppes blot af og til ved enkelt tryk på stop knappen, (har en frekvensregulering til den som jeg opgav, da elektronikken har været brændt af to gange). Jævnstrømsmotoren påvirkes blot når der er behov for det, den ene eller anden vej, normalt reguleres blot den ene vej alt afhængig af hvor jeg er på himlen blot ved at påvirke en trykknap.

Er der nogen herinde som kende et smart autoguide system som ville kunne bruges til denne ATM opstilling?

Mvh Claus Abel.

Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.