› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › ATM Dag 2017, 8. april
- Dette emne har 27 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 780 times
-
ForfatterIndlæg
-
9. april 2017 kl. 19:45 #159402
FinnDeltager- Neutron star
Dejlige mennesker rundt om et veldækket bord og ski.. hyggeligt ATM møde som sædvanligt kan man se ud af billederne og gode indlæg som jeg gerne ville havde lyttet med på.
Men næste gang ………
mvh Finn
9. april 2017 kl. 19:56 #159404
flemovDeltager- Giant
En stor tak for en rigtig godt arrangement, og til Lars og konen for
førsteklasses forplejning og faciliteter.
Der var mange gode indlæg – og det er også rart at se at den er andre der er glade for Arduinoer & Raspberry P’es.
Lars – har du et link eller lign til ham der i Tyskland der har
produceret dit lækre carbon-rør ?
Mvh
Flemming
Flemming R. Ovesen.
TOC observatory
https://tocobs.org9. april 2017 kl. 22:32 #159412
mortenDeltager- Super Nova
Det ser ud til at have været en meget hyggelig dag.
9. april 2017 kl. 22:33 #159413
Frank LarsenModerator- Super Nova
Godt at høre at I havde et god dag. Jeg ville super gerne have været med – men som Formand for en gymnastik forening havde jeg lidt andre forpligtigelser da vi havde den årlige opvisning og fest hvir jeg skulle være vært.
9. april 2017 kl. 23:23 #159421
nightskyDeltager- Neutron star
Flemming, her er linket
http://klaushelmi.de/en/11. april 2017 kl. 10:54 #159451
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Her er lige et par billeder mere.
Lars viser sit nye højhastighedslavstøjskamera QHGY163. I baggrunden kan
man se Nicolajs bahtinovmaske-åbne/lukkemekanik til montering ved tubus-
åbningen.
Her er Lars Zielkes observatorieovervågningsenhed ( husker ikke lige,
hvad det var han kaldte den på engelsk ) – måske “Observatory monitoring
and Surveillance System”
Enheden har tjek på luftfugtighed, og den er forsynet med indgange til
flere temperatursensorer, som fx kan placeres på hovedspejl og tubus.
mvh
Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
11. april 2017 kl. 12:38 #159452
nightskyDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: ….husker ikke lige,
hvad det var han kaldte den på engelsk ) – måske “Observatory monitoringand Surveillance System”
Observatory monitoring
and Surveillance System sponsored by Facebook, Google, PET, Søren Pape.
Folkets uvidenhed – Vores styrke –StasiJustitsministerietNightsky 2017-04-11 12:58:53 11. april 2017 kl. 13:57 #159454
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Jens.Jacobsen wrote: Og vi nåede og også at snakke om dette emne:
En optik workshop kunne snart være godt!
mvh
JensDet kunne være super godt
Kunne vi låne os til noget plads, f.eks. i en skole eller lign., så kunne vi køre et forløb en aften hver eller hver anden uge over en vinter.
Så kunne vi hjælpe nye spejlslibere i gang, f.eks. med en 8 tommer, som med lidt flid sagtens kan laves over en vinter (eller sommer).11. april 2017 kl. 14:01 #159455
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Astrojensen wrote: For hundan, det ser hyggeligt ud. Hvorfor skal i også bo så langt væk?
Thomas, Bornholm
Lige når det kommer til ATM, så er vi jo et par øst-danskere, som som oftes prøver at deltage.
Du kunne jo altid lige prøve at høre, om det er tilfældet. For så er det måske en mulighed for dig, at tage færgen til Køge og blive samlet op derDenne gang være jeg eneste repræsentant fra Djævleøen, men jeg kørte direkte fra jobbet og ad Køge Bugt motorvejen.
Så deet…11. april 2017 kl. 14:28 #159456
jesper.hustedDeltager- Giant
Lars Malmgren wrote:
Og vi nåede og også at snakke om dette emne:
En optik workshop kunne snart være godt!mvhJens
Det kunne være super godt
Kunne vi låne os til noget plads, f.eks. i en skole eller lign., så kunne vi køre et forløb en aften hver eller hver anden uge over en vinter.Så kunne vi hjælpe nye spejlslibere i gang, f.eks. med en 8 tommer, som med lidt flid sagtens kan laves over en vinter (eller sommer).
Hejsa
Jeg vil gerne deltage i et sådan kursus forløb
11. april 2017 kl. 15:26 #159457
astrojensenDeltager- Neutron star
Lars Malmgren wrote:
For hundan, det ser hyggeligt ud. Hvorfor skal i også bo så langt væk?
Thomas, Bornholm
Lige når det kommer til ATM, så er vi jo et par øst-danskere, som som oftes prøver at deltage.Du kunne jo altid lige prøve at høre, om det er tilfældet. For så er det måske en mulighed for dig, at tage færgen til Køge og blive samlet op der
Denne gang være jeg eneste repræsentant fra Djævleøen, men jeg kørte direkte fra jobbet og ad Køge Bugt motorvejen.Så deet…
Tak for tilbuddet, men pga. afstanden og rejsetiderne skal der så alligevel afsættes minimum to dage til det, snarere tre, og det bliver let for dyrt og besværligt.
Thomas, Bornholm
11. april 2017 kl. 15:59 #159458
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
Hvis det har interesse, kan vi måske lave en workshop på Kompedal??
11. april 2017 kl. 21:52 #159465
astrojensenDeltager- Neutron star
Hvorfor ikke lave en kombineret ATM-, optik- og solobservations-workshop først på sommeren, i de lyse nætters tid, hvor der alligevel ikke er meget andet at observere?
En slags opvarmning til Star Party; ingen foredrag, men mere nørderi?
Thomas, Bornholm
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'ATM Dag 2017, 8. april' er lukket for nye svar.