› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › ATM
- Dette emne har 19 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af soeren. This post has been viewed 428 times
-
ForfatterIndlæg
-
2. december 2009 kl. 00:17 #27887
soeren- Main Sequence
Jeg syntes vi skal have et rent ATM streng!!
Så man kan vise om hvordan ens fingre er skruet på eller ej.samt dele tvilsommeprojekter (-;(ATM= hjemmebyg frit oversat)MVH Søren2. december 2009 kl. 00:36 #27888
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Ahh, en ligesindet
2. december 2009 kl. 00:49 #27889
alfi- Main Sequence
det hadde ikke vært dumt med en atm eller diy avdeling på forumet nei.
litt enklere å finne frem, og dele ideer og løsninger.alfi
2. december 2009 kl. 03:22 #27891
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Idéen støttes!
Selv om jeg har ti tommeltotter og neppe kommer til å trenge en slik tråd personlig. Jeg er ikke spesielt nevenyttig.
Mvh,
Bjørn2. december 2009 kl. 10:13 #27895
lehmann- Super Giant
Er helt enig, et ATM forum skal nok få selvbyggerne ud af busken. Der er ikke noget bedre end at se hvad andre formår både teknisk men også tidsmæssigt.2. december 2009 kl. 16:35 #27924
soeren- Main Sequence
jeg syntes det er vigtigt at dele hvad gaffa, sek-lim mv kan bruges til.
Andreas og jeg er pt. i gang med varmebånd samt en styring, og jeg har fået(hjælp) til
at svejse 2 søjlerMvh Søren2. december 2009 kl. 21:52 #27970
Samme idé er også nevnt før: Hør vi mangler da et ATM forum
Mvh,
Bjørn2. december 2009 kl. 22:53 #27983
outlookDeltager- Super Nova
Det kan da gøres under kategorien “teknik, teleskoper og monteringer”, hvor det anføres at man der også kan vise sit udstyr frem. Hjemmelavet eller nyt. Et dedikeret ATM forum findes på den anden kanal, hvor de rigtige entusiaster viser deres projekter. Det skyldes til dels også, at værten for forummet selv er ATM orienteret og har eget astro værksted.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting2. december 2009 kl. 23:53 #27989
alfi- Main Sequence
hei
hvilket annet forum er det?alfi
2. december 2009 kl. 23:55 #27990
(Shhh… det har vi ikke lov å si!)
Mvh,
Bjørn3. december 2009 kl. 12:24 #28007
Neida, det var en spøk …
Men siden det er en konkurrent til dette forum, sier man her på forumet som regel bare “den andre kanalen”: http://www.forum.2astro.dk/forum/default.asp
Mvh,
Bjørn3. december 2009 kl. 15:40 #28031
alfi- Main Sequence
hei
å dem, visste om det forumet, synes dette er best jeg.alfi
3. december 2009 kl. 23:04 #28073
soeren- Main Sequence
outlook wrote: Det kan da gøres under kategorien “teknik, teleskoper og monteringer”, hvor det anføres at man der også kan vise sit udstyr frem. Hjemmelavet eller nyt. Et dedikeret ATM forum findes på den anden kanal, hvor de rigtige entusiaster viser deres projekter. Det skyldes til dels også, at værten for forummet selv er ATM orienteret og har eget astro værksted.
Jeg vil holde fast i at det vil være en fordel også at have et ATM orinteret streng her på kanalen.
NB: så er jeg også tilhængere af uvildige moderatore, som i øvrit gør det godt her på“kanalen”, (har ingen mening om “den anden kanal” da jeg ikke personeligt har væretunderlagt sensur, men kom da med input!)MVH SørenSøren 2009-12-03 22:05:11 4. december 2009 kl. 00:54 #28081
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Søren wrote:
Jeg vil holde fast i at det vil være en fordel også at have et ATM orienteret streng her på kanalen.
Jeg er helt enig!
Ejerne af astro-forum har en holdning til hvor mange områder/kategorier, der må være i forummet.
Derfor vil jeg foreslå, at “Astrotræf og klubsnak” og “Astronomiens betingelser” bliver slået sammen til en kategori og en ny ATM oprettes.4. december 2009 kl. 00:59 #28083
Søren wrote: NB: så er jeg også tilhængere af uvildige moderatore, som i øvrit gør det godt her på
“kanalen” […]Min dansk-forståelse har plutseligt gået i stå …
Bjørn T. Jønsson 2009-12-04 00:01:18 Mvh,
Bjørn -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'ATM' er lukket for nye svar.