Atik 4022 – first light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Atik 4022 – first light

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af gais. This post has been viewed 206 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

gais
      • Main Sequence

Då var min första Atik bild klar, dock bara i Luminans och fejkade OIII och HAlfa.

Fixade till lite bättre stackning och bildbehanling. Läs längst ner i bilden för mer info.

Detta kommer bli kul!… och nu funkar filterhjulet igen.

Bilden finner du på (längst ner i tråden). http://astronet.se/phpBB3/viewtopic.php?t=3861

Kan nån ge input beträffande mina frågor i tråden är jag tackam.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Mattias – Nu har jeg jo “kun” et behandlet JPG at kikke på, men du har en FWHM indefor 0,5px målt over hele dit billede i fuldopløsning. Dog ser det ud til at dit kamera “hænger” lidt, da du har en tilt der peger ret op. Feltkurven ser fin ud (~16%). Men det lader til at du har noget coma i det ene hjørne – hvilket jo er helt uhørt – så du har nok ret at der nok har siddet lidt is der oppe.

gais
          • Main Sequence

Hej Michael

1) Anledningen till övre vänstra hörnet ser konstigt ut är enkelt. Filtret stannade i fel läge och täckte 5-10% av ccd’n.

2) Är 0,5 FWHM bra?

3) Att kameran “hänger” stämmer, detta har jag fixat igår.

4) Fältkurvan 16% är kanske bra, men med DSLR har jag 7%. Detta hörde nog ihop med (3) ovan.

Fråga: Är avstånder mellan CCD och flatterner OK?, hur ser/mäter jag det? Jag antar att (2) och (4) ovan säger att avståndet är rätt OK, har jag rätt?

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

1) Så forstår jeg.

2) Det er faktisk ganske godt.

3) Det vil så også rette din FWHM.

4) Bliver også bedre efter at 3 er fixed.

5) Det er svært at sige, sålænge 3 påvirker det. Men jeg vil holde på at det ser fint ud.

Post et billede, gerne link til en dark/bias/flat behandlet fits, lavet efter 3 er fixed og jeg skal med gælde kikke mere på det.

tomvictor
            Deltager
              • Giant

Grattis med et flott kamera.

Jeg syntes det ser veldig bra ut, hvis du har en orginal fits fil så kan jeg fortelle deg nøyaktig FL og da finner du ut hvordan spacingen er.

Fornax Ligthtrack II
              Tokina AT-X 300mm f 2.8
              Canon 600D Baader

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Hej Mathias

Tillykke med kameraet. ATIK 4022 svarer jo til Artemis 4021, som jeg købte for et års tid siden, det er bare superkameraer.-Dit first light er rigtig flot, du bruger Atronomik-filtre, men hvilken størrelse? Jeg er gået over til Baaders ny filtre, i 2″ størrelse. og håber at undgå vignetering, chippen er jo mellemstor!

VH Mogens

gais
                  • Main Sequence

Jag använder Astronomik 1,25″ och det blit ingen vingetting så länge filterhjulet sitter så nära kameran som möjligt och filterhjulet är smalt. Atiks filterhjul,som jag använder, är perfekt.

Mina flats visar i princip ingen vignetering

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Atik 4022 – first light' er lukket for nye svar.