Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April

• Dette emne har 73 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 4196 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 74 i alt)
  • Forfatter

andreas
      • Super Giant

Jeg har også informeret familien om at jeg er borte en god del af den weekend, så jeg glæder mig også til at deltage. Og så er det vel bare at krydse fingre for at vejret bliver godt.

michael.bertelsen
      Deltager
        • Nova

Hej Frank.

Jeg kommer også. Bliver og overnatter i telt. Ved ikke om en af mine store knægte kommer med, men mit udstyr gørWink Jeg lover, at komme med en hurtig melding herom.

mvh

Michael

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Alle er velkomne – også familiemedlemmer Thumbs%20Up

Frank Larsen
          Moderator
            • Super Nova

Super at du kan komme Michael!

Mogens B.

Jo – når du nu har tilmeldt dig så er det ok at komme til den tidlige del også med eller uden teleskop.

Men astronomi formidling kommer primært til at foregå i tidsrummet 16-23.

Vi regner med at folk til træffet kommer dryssende mellem 12 og 16.

Og alle:

tag endelig familien med og spred gerne budskabet – det er jo en del af
            dette træfs formål at også andre end os nørder kan få sig en kigger og
            se hvad vi egentlig går og laver

OG så må vi håbe på at vejret spiller med denne gang – foreksempel som idag – bare uden blæsten.

jens
            Deltager
              • Giant

Hvor længe kan man trække den med at give tilsagn?

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Jens, når det er dig, så ret længe Hug

Vi vil sætte stor pris på, at du ville komme og dele ud af din store erfaring indenfor visuel astronomi!

soeren
                  • Main Sequence

Jeg regner også med at kommeSmile

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Hej Jens

Det vil være super hvis du ville komme forbi – du kan jo evt. hive knægten med hvis han gider.

Som der står i invitationen på vores hjemmeside som der er linket i det
                    første indlæg – så er der sat en grænse til søndag d. 29. martsså vi har en uge til at få købt kaffe nok osv.

– men måske vi skulle flytte den lidt hvis folk er afhængige af at
                    kunne tjekke vejrudsigten hos DMI – men husk nu at DMI ikke er til at
                    stole påShocked

Søren det er super – vi er nu officielt en flokBig%20smile

jesperu
                      • Giant

Hej

Jeg kommer også forbi men kun om lørdagen. Jeg har også hørt fra Lisgård (luftkaptajnen) som har en 16″ dobs. at han også kommer – måske kan jeg overtale ham til at tage den med.

Iøvrigt lige en idé til arrangementet: Jeg har indtryk af at vi er en del som har eq6pro monteringer som tilsyneladende skal skilles ad og smøres for at fungere ordenligt. Er der ikke nogen som kan lave en demo af hvordan man gør? Jeg er selv en klovn til det tekniske så det vil være en stor hjælp at se hvordan man skiller kalorius ad og smører den. Og jeg stiller gerne op med min egen eq6pro som testobjekt hvis der er nogen som ved hvordan man gør.

–Jesper

Lars Malmgren
                      Deltager
                        • Super Nova

Det er også lørdag det meste sker, så kom frisk Tongue

Kommer Lisgård ??? Kanon !
                        Det er længe siden han har givet lyd fra sig…

Vi er nogle stykker, incl mig selv sagde hunden, der har skilt en LXD75 af og tunet den.
                        Jeg kender ikke til indmaden i en EQ6-PRO, men princippet er det samme, dog mener jeg ikke at EQ6-PRO’eren skulle behøve at blive tunet !?.
                        Det kan vi sagtens få en snak om Smile

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Er allerede nu ramt hårdt af pollen, trods piller, håber ski jeg når at få kontrol over det.

Frank Larsen
                          Moderator
                            • Super Nova

Hej Tommy

Har du prøvet Apotekets Allergodil? Det er en næsespray som hjælper mig meget når jeg er angrebet af skimmelsvamp. Den mindsker generne i slimhinderne en hel del og fås i håndkøb.

Frank Larsen
                            Moderator
                              • Super Nova

Hej JesperU

Man deltager selvfølgelig kun i det man har tid til – og som Lars siger er det Lørdag og natten til søndag der sker noget.

Søndag har vi ikke umiddelbart planlagt så meget – andet end måske lidt morgenplaneter hvis folk er friske og så hyggesnak mens folk pakker det sidste sammen.

Du må gerne presse Ligaard til at smide dobsonen ind bag i Landroveren (hvis han stadig har den) og sige til ham at vi glæder os til at gense ham.

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Næ Frank, men jeg for allerede næsespray, har dog ikke brugt den endnu i år, men kun pillerne, dem er jeg allerede startet på, håber det hjælper.

Frank Larsen
                                Moderator
                                  • Super Nova

Opdatering:

Jeg har lige fået lovning på at vi får 50 stk DVD’r op nede fra ESO med deres nye film

“Eyes on the sky” om teleskopets 400årige historie.

Hvis den er ligeså god som de lavede om Hubble for nogle år siden så er det guf.

Vi deler den ud til alle der deltager så længe der er lager af den.

Hvis vejret er dårligt så ser vi den på storskærm.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 74 i alt)
                                • Emnet 'Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April' er lukket for nye svar.