› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April
- Dette emne har 73 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 4196 times
-
ForfatterIndlæg
-
16. marts 2009 kl. 22:30 #12942
andreas- Super Giant
Jeg har også informeret familien om at jeg er borte en god del af den weekend, så jeg glæder mig også til at deltage. Og så er det vel bare at krydse fingre for at vejret bliver godt.
16. marts 2009 kl. 23:04 #12944
michael.bertelsenDeltager- Nova
Hej Frank.
Jeg kommer også. Bliver og overnatter i telt. Ved ikke om en af mine store knægte kommer med, men mit udstyr gørJeg lover, at komme med en hurtig melding herom.
mvhMichael16. marts 2009 kl. 23:21 #12945
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Alle er velkomne – også familiemedlemmer
17. marts 2009 kl. 12:56 #12976
Frank LarsenModerator- Super Nova
Super at du kan komme Michael!
Mogens B.
Jo – når du nu har tilmeldt dig så er det ok at komme til den tidlige del også med eller uden teleskop.
Men astronomi formidling kommer primært til at foregå i tidsrummet 16-23.
Vi regner med at folk til træffet kommer dryssende mellem 12 og 16.
Og alle:
tag endelig familien med og spred gerne budskabet – det er jo en del af
dette træfs formål at også andre end os nørder kan få sig en kigger og
se hvad vi egentlig går og laverOG så må vi håbe på at vejret spiller med denne gang – foreksempel som idag – bare uden blæsten.
17. marts 2009 kl. 20:47 #13021
jensDeltager- Giant
Hvor længe kan man trække den med at give tilsagn?
17. marts 2009 kl. 22:52 #13031
Jens, når det er dig, så ret længe
Vi vil sætte stor pris på, at du ville komme og dele ud af din store erfaring indenfor visuel astronomi!
18. marts 2009 kl. 02:48 #13049
soeren- Main Sequence
Jeg regner også med at komme
18. marts 2009 kl. 11:55 #13066
Hej Jens
Det vil være super hvis du ville komme forbi – du kan jo evt. hive knægten med hvis han gider.
Som der står i invitationen på vores hjemmeside som der er linket i det
første indlæg – så er der sat en grænse til søndag d. 29. martsså vi har en uge til at få købt kaffe nok osv.– men måske vi skulle flytte den lidt hvis folk er afhængige af at
kunne tjekke vejrudsigten hos DMI – men husk nu at DMI ikke er til at
stole påSøren det er super – vi er nu officielt en flok
20. marts 2009 kl. 15:28 #13342
jesperu- Giant
Hej
Jeg kommer også forbi men kun om lørdagen. Jeg har også hørt fra Lisgård (luftkaptajnen) som har en 16″ dobs. at han også kommer – måske kan jeg overtale ham til at tage den med.Iøvrigt lige en idé til arrangementet: Jeg har indtryk af at vi er en del som har eq6pro monteringer som tilsyneladende skal skilles ad og smøres for at fungere ordenligt. Er der ikke nogen som kan lave en demo af hvordan man gør? Jeg er selv en klovn til det tekniske så det vil være en stor hjælp at se hvordan man skiller kalorius ad og smører den. Og jeg stiller gerne op med min egen eq6pro som testobjekt hvis der er nogen som ved hvordan man gør.–Jesper20. marts 2009 kl. 16:14 #13351
Det er også lørdag det meste sker, så kom frisk
Kommer Lisgård ??? Kanon !
Det er længe siden han har givet lyd fra sig…Vi er nogle stykker, incl mig selv sagde hunden, der har skilt en LXD75 af og tunet den.
Jeg kender ikke til indmaden i en EQ6-PRO, men princippet er det samme, dog mener jeg ikke at EQ6-PRO’eren skulle behøve at blive tunet !?.
Det kan vi sagtens få en snak om20. marts 2009 kl. 17:41 #13378
tommyfDeltager- Neutron star
Er allerede nu ramt hårdt af pollen, trods piller, håber ski jeg når at få kontrol over det.
23. marts 2009 kl. 12:47 #13628
Hej Tommy
Har du prøvet Apotekets Allergodil? Det er en næsespray som hjælper mig meget når jeg er angrebet af skimmelsvamp. Den mindsker generne i slimhinderne en hel del og fås i håndkøb.23. marts 2009 kl. 12:54 #13629
Hej JesperU
Man deltager selvfølgelig kun i det man har tid til – og som Lars siger er det Lørdag og natten til søndag der sker noget.Søndag har vi ikke umiddelbart planlagt så meget – andet end måske lidt morgenplaneter hvis folk er friske og så hyggesnak mens folk pakker det sidste sammen.Du må gerne presse Ligaard til at smide dobsonen ind bag i Landroveren (hvis han stadig har den) og sige til ham at vi glæder os til at gense ham.23. marts 2009 kl. 15:08 #13637
tommyfDeltager- Neutron star
Næ Frank, men jeg for allerede næsespray, har dog ikke brugt den endnu i år, men kun pillerne, dem er jeg allerede startet på, håber det hjælper.
23. marts 2009 kl. 23:13 #13672
Opdatering:
Jeg har lige fået lovning på at vi får 50 stk DVD’r op nede fra ESO med deres nye film“Eyes on the sky” om teleskopets 400årige historie.Hvis den er ligeså god som de lavede om Hubble for nogle år siden så er det guf.Vi deler den ud til alle der deltager så længe der er lager af den.Hvis vejret er dårligt så ser vi den på storskærm. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April' er lukket for nye svar.