› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROTRÆF OG KLUBSNAK › Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April
- Dette emne har 73 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 4192 times
-
ForfatterIndlæg
-
7. marts 2009 kl. 19:04 #11975
Frank LarsenModerator- Super Nova
Hej Alle
I forbindelse med astronomiens år og “100hours of Astronomy“har Lidemarkgruppen besluttet at holde etMini astrotræf og “Åbent Observatorie”Lørdag d. 4. April fra kl 12 til Søndag d. 5. April kl 12På vores observationssite ved landsbyen Lidemark lige syd for Bjæverskov på Sjælland.Selve træffet kommer til at vare fra kl 12 Lørdag til kl 12 Søndag.Lørdag eftermiddag er afsat til ankomst, dimsesnak, opstilling af udstyr samt køb og salg af brugt udstyr.Lørdag fra 16-23 er der samtidigt åbenthus, hvor interreserede/nysgerrige lokale og andre kan komme og snakke med os hobby astronomer og få et kig i vores teleskoper.Der vil fra kl 21 være decideret stjernefremvisning – de der har lyst må meget gerne stille op som fremviser med deres eget udstyr.Vi har inviteret flere forhandlere og blandt andre Lyra har allerede anmeldt deres ankomst – så der bliver et par forhandlere at snakke med også.Mogens Zachariassen fra Astro Optics har Daystar Solfiltre med og viser solen frem i løbet af eftermiddagen.Desuden har han diverse dimser og software med til interreserede.Vi har også inviteret de lokale astronomiforeninger i vores område til at komme og gøre reklame.Ønsker I at deltage fra Lørdag til Søndag bedes I tilmelde jer – ellers kan I bare møde op.(Men tilmeld meget gerne alligevel så vi har en ide om hvor mange der kommer)Håber I har lyst til at besøge os – vi har næsten 1ha at stille op på og næsten frit udsyn til horisonten mod syd og øst og ret ringe lysforurening efter sjællandske forhold.Sidste nyt:Fra ESO har vi fået en stak DVD’er som vi har fået lov at dele ud. De indeholder ESO’s nye film – Eyes On The Sky – der handler om teleskopets 400årige historie.Den nye udgave af Astronomisk Guide vil også blive uddeltSe nærmere detaljer og officiel invitation >>>> HER ER LINKET <<<<<Vi gennemfører uanset vejret da vi har en del indendørs arealer til at udstille teleskoper på.kontakt emailadresse: LOBS at FLASTRO.DKmed venlig hilsenLidemarkgruppenFrank Larsen, Lars Malmgren og Lars ØstergaardBilleder fra tidligere træf hos os:December 2005:Foto: Frank LarsenMaj 2006Foto:Lars Zielke (flere)September 2006Foto: Christoffer Schrøder (flere)Vejr udsigten:Foreløbigt antal tilmeldte deltagere:
Træf: 21
Åbenthus: 3
Måske: 13
FrankLarsen 2009-04-02 10:03:47 7. marts 2009 kl. 23:47 #11987
tommyfDeltager- Neutron star
Lyder som et hit….
PS,, se den handsome mand på sidste billede til højre
TommyF 2009-03-07 22:48:35 8. marts 2009 kl. 09:11 #11994
jeppeDeltager- Super Giant
TommyF wrote: PS,, se den handsome mand på sidste billede til højre
Ham der står med ryggen til midt på billedet er da flottere
.
Glæder mig til at se jer alle igen!8. marts 2009 kl. 13:58 #12006
ksondergardDeltager- Giant
Lyder spændende :0)
Jeg køber en buket blomster til “she-who-must-be-obeyed”, og så skulle der være gode chancer for at jeg kunne få lov til at kome forbi :0)
8. marts 2009 kl. 14:01 #12007
rigoDeltager- Super Nova
vi kommer nok også
8. marts 2009 kl. 15:07 #12011
mr.mox- Nova
Det lyder jo rigtig hyggeligt! Jeg har (desværre?) fødselsdagom søndagen, så der kan jeg nok ikke være med. Til gengæld pusler vi i AFKB i øjeblikket med fortorvsastronomi på Køge torv om fredagen (d.3/4) – hvis det bliver til noget, så skal jeg nok lige sige det.
8. marts 2009 kl. 17:37 #12013
FinnDeltager- Neutron star
Nå, Rigo, skal du have den langhårede og ungerne med til astrotræf, siden du skriver Vi ????
godt gået
8. marts 2009 kl. 19:33 #12025
rigoDeltager- Super Nova
Det er da dig Finn som er den langhåret
8. marts 2009 kl. 20:46 #12030
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Hej Jacob,
Du skal være meget velkommen til at nøjes med at komme forbi uden udstyr et par timer om lørdagen.
Ellers glæder vi os til at se en masse af jer9. marts 2009 kl. 11:22 #12087
perssonDeltager- Planet
Ved ikke om det er her jeg skal tilmelde mig??? Men jeg kommer Lørdag
Jan9. marts 2009 kl. 12:04 #12092
Hej Alle
Det lyder rigtig godt at der er nogen der har lyst til at komme.
Som vi skrev i teksten på invitationen på vores hjemmeside som jeg
linkede til, vil vi helst have tilmeldingerne på mail: lobs “@”
flastro.dk,men vi kan godt sige at tilmeldinger også kan foregå i denne tråd hvis
I tydeligt angiver hvor mange I kommer og om I tager teleskop med.Jeg laver en tæller i bunden af første indlæg og på vores hjemmeside.
Vær søde og angiv om I regner med at være der kun i Åbenthus perioden 16-23
eller om I også ønsker at være der tidlig eftermiddag og nat.Det er fordi vi har lidt begrænsede toiletfaciliteter og måske skal ud og leje noget.
(det er selvfølgelig frit hvornår man kommer og går, selvom vi ikke vil have for mange billygter i løbet af natten)
FrankLarsen 2009-03-09 12:59:17 9. marts 2009 kl. 15:04 #12117
camillaDeltager- Giant
FrankLarsen wrote: Det er fordi vi har lidt begrænsede toiletfaciliteter og måske skal ud og leje noget.
Ihh, næææh. Nu er mænd også begyndt at bruge toiletter når de skal tisse (=spydig bemærkning fra forummets formentligt eneste kvinde )camilla 2009-03-09 14:12:06 9. marts 2009 kl. 16:10 #12122
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Ha-ha
Der er der nu nogen af os der har brugt toilet længe… – altså siden vi var små.
Altså ikke _siden_ vi var små, men adskillige gange siden vi var småhe-he
Men vi håber meget, at der også er nogle kvinder der vil deltage.
Og ikke mindst private, der har lyst til at se hvordan en amatør-astronom ser udLars Malmgren 2009-03-09 15:11:50 9. marts 2009 kl. 17:07 #12128
Hmmprffff Camilla
auch..
– vi har et privat et af slagsen som i nødvendigt omfang står til
rådighed for de tilmeldte – men af hensyn til beboerne så må vi have et
mobilt hvis vi bliver 20-30+ og da vi opfatter amatørastronomer som en
gruppe af intetkøn (alle er lige i mørket) så bliver det altså ikke
nødvendigvis kønsopdelt.Vi har indtil videre valgt ikke at leje et mobilt, da sådan et koster
ret meget (1300kr++) og vi ikke har en sponsor eller budget til den
slags.Men lad nu ikke den slags latrinære detaljer afholde nogen fra at møde
op – hvis det går helt galt finder vi en natpotte frem til de trængende9. marts 2009 kl. 20:14 #12141
mr.mox- Nova
Så fik jeg afklare fødselsdagen med familien – den bliver skudt til påsken, så jeg der HELT KLART frisk på at deltage på træffet
Mvh
Jacob -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Astrotræf og Åbenthus i Lidemark d. 4.April' er lukket for nye svar.