Astronomilog?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Astronomilog?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jens. This post has been viewed 673 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

jens
    Deltager
      • Giant

Var det en idé at have et separat emne i hovedmenuen der f.eks. hedder “Astro-logbog” eller lign.

Ideen er, at alle, både astrofotografer og visuelle, kunne føre deres helt egen logbog over deres observationer heri, som så lå tilgængelig for læsning for andre interesserede således havde man måske også lidt hold i sit arbejde med/ved teleskopet.

Logbogen blev evt. krydret med egne billeder/tegninger.

Billeder kunne lige så vel være af et lille træf hos en gruppe som af himmelobjekter.

Mulighederne er mange.

Jens

henrik
      Deltager
        • Nova

Hej Jens

DET synes jeg lyder som en pragtfuld god idé; Både tegninger og “journaler”

Eneste problem er at få det til at gå op med at prøve at begrænse antallet af forum-tråde, for at der ikke skal blive alt for mange muligheder, hvor snakken aligevel blander sig sammen på tværs af trådene – sådan som snak nu engang gør.

Mon man kunne lave en afstemning om hvilke/hvor mange forum-titler der skal være?

Jeppe?

Mvh Henrik

jens
        Deltager
          • Giant

Jeg ved det Henrik.

Begrænsningens kunst er den sværeste at gøre sig.

Pga. min anden interesse, er jeg medlem af andre fora, og her oplever jeg præcis den snak vi har her.

Der er emner der overlapper, så moderatorer bruger tid på at flytte rundt på indlæg.

Min idé med en logbog er iøvrigt “stjålet” fra disse fora og er faktisk blandt det mest besøgte emne.

Hilsen

Jens

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Om et halvt års tid oder so skulle næste version af det originale amerikanske forum blive frigivet. I flg. de foreløbige specs skulle den version indeholde blogging-funktionaliteter. Det bliver interessant at se, om den funktionalitet kan bruges som logbog. Der står p.t. ikke andet end “blogging” i oversigten over de kommende funktionaliteter Ermm

jens
            Deltager
              • Giant

Hej Jeppe.

Min idé er affødt af de bodybuildingfora jeg er medlem af. Her fører de fleste en logbog over deres resultater og andre kan komme med bidrag i deres log.

På Motion online har man også en blog, som du nævner. Den fungerer så kun for logskribenten (bloggeren) og det er ikke muligt for andre at bidrage med indlæg, men kan kun læses af andre.

Fordelen er, at man undgår spammere og trolls, men ulempen er, at man lukker alle andre ude for at kunne komme med bidrag i loggen. En dimension jeg personligt synes kunne være dejlig.

Det er så et valg man må gøre sig.

Jeg ved ikke om den du refererer til vil fungere under samme vilkår.

Nu kan vi jo også se tiden an og se hvad der er stemning for. Allerede nu synes jeg vi har nået den gyldne middelvej hvor det ser rigtig fornuftigt ud.

I er jo også meget åbensindede, så jeg bekymrer mig ikke for om dette forum er perfekt fra dag 1 – der er jo altid mulighed for justeringer hen ad vejen.

Hilsen

Jens
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Astronomilog?' er lukket for nye svar.